کد خبر: 1179901
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
وزیر امور راهبردی رژیم اسرائیل در گفتگو با یک شبکه آمریکایی گفت که تل‌آویو با ایده تجهیز عربستان سعودی به انرژی هسته‌ای غیرنظامی مخالفت نیست.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، «رون درمر»، وزیر امور راهبردی رژیم اسرائیل که هفته گذشته راهی آمریکا شد تا به گفته رسانه‌های صهیونیست درباره عادی سازی روابط بین این رژیم و عربستان و شرط و شروط این کشور برای تحقق آن با آمریکایی‌ها چانه بزند، در گفتگو با شبکه «PBS» آمریکا گفت که تل‌آویو با ایده تجهیز عربستان سعودی به انرژی هسته‌ای غیرنظامی مخالفت نیست.

این وزیر صهیونیست طی اظهاراتی حتی تلویحا آمریکایی‌ها را تهدید کرد که در صورت عدم موافقت با هسته‌ای شدن عربستان سعودی، ریاض به سراغ مسکو و یا پکن خواهد رفت.

وب سایت خبری-تحلیلی آکسیوس به نقل از سه مسئول صهیونیست و آمریکایی نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل به زودی وزیر امور راهبردی این رژیم را راهی آمریکا خواهد کرد تا امکان انجام توافق امنیتی با عربستان را بررسی کند.

بنا به ادعای این رسانه آمریکایی، این توافق، شامل بازدارندگی در برابر ایران، همکاری آمریکا با ریاض در خصوص برنامه هسته‌ای غیرنظامی در داخل عربستان و امکان عادی سازی روابط بین ریاض و تل آویو می‌شود.

به گفته این منابع، سفر «رون دِرمر» به احتمال زیاد ۱۷ آگوست (پنجشنبه این هفته) انجام خواهد شد.

در روز‌های اخیر خبر‌هایی مبنی بر تلاش‌های کابینه بایدن به منظور فشار بر ریاض و تل آویو با هدف تسریع روند عادی سازی روابط تا پایان سال ۲۰۲۴ منتشر شده است. برخی رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از نهاد‌های امنیتی این رژیم خواسته است تا سناریوی اعطای درخواسته‌های هسته‌ای محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از آمریکا را مورد بررسی قرار دهند.

در مقابل نشریه اسرائیل هیوم از رسانه‌های نزدیک به نتانیاهو در گزارشی تاکید کرد که به رغم فشار‌های دولت بایدن و اصرار مقامات سعودی، تل آویو تمایلی به شناسایی یک دولت مستقل فلسطین ندارد و همین به مهم‌ترین مانع بر سر راه تسریع روند عادی سازی اسرائیل و عربستان بدل شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار