کد خبر: 1179739
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
به اعتقاد کارشناسان صهیونیست، عملیات عصر امروز در حواره در نابلس تاکید مجددی بر شکست طرح‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، رسانه‌های عبری زبان همچنان در حال پرداخت به عملیات حواره که منجر به هلاکت دو مهاجر صهیونیست شد، بوده و آن را در راستای شکست‌های مستمر طرح‌های امنیتی تل‌آویو در کرانه باختری توصیف می‌کنند.

خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اشاره به این شکست، نوشت، فعالان گردان طولکرم وابسته به سرایا القدس این شکست ارتش اسرائیل را با توزیع شیرینی جشن گرفته‌اند.

در حالی که امیر بوحبوط خبرنگار امور نظامی واللا نیوز از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی پرسید (حالا که خودتان قادر به تامین امنیت نیستند) چرا تابلو‌های هشدار دهنده‌ای را در نزدیکی شهرک‌های فلسطینی برای جلوگیری از ورود مهاجران صهیونیست که به این منطقه آشنایی ندارند، قرار نمی‌دهید.

خبرنگار شبکه عبری زبان کان هم در این رابطه نوشت: یکی از بزرگترین شکست‌های امنیتی آن است که هیچ کس (به جز مجری عملیات) نمی‌دانستند که افراد مورد هدف قرار گرفته مهاجران شهرک نشین صهیونیست هستند، زیرا بعد از وقوع عملیات فلسطینیان به تصور آنکه آن‌ها از فلسطینیان ساکن مناطق ۱۹۴۸ هستند، اقدام به تقدیم کمک‌های اولیه به آن‌ها کرده و ارتش اسرائیل هم ۲۸ دقیقه نسبت به وقوع این عملیات بی تفاوت بود، زیرا به همین گمان تصور می‌کرد این یک جنایت عادی بین فلسطینیان ۱۹۴۸ و منتظر دستور در رابطه با ورود به این منطقه بود.

یسرائیل هیوم هم در گزارشی در این رابطه خبر داد: مجری عملیات با پای پیاده وارد کارواش (محل وقوع عملیات) شد، ابتدا از آن‌ها پرسید که عرب (۱۹۴۸) هستید یا شهرک نشین، و زمانی که از هویت آن‌ها مطلع شد، از فاصله‌ای بسیار نزدیک اقدام به تیراندازی به طرف آن‌ها کرده و پس از پای در آوردن آن‌ها به همان شکل آرام از محل خارج شد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هم در این رابطه به نقل از یک مسئول امنیتی صهیونیست اعلام کرد، آنچه که مشخص شده آن است که ظاهرا مجری عملیات با پای پیاده به محل آمده، اما هیچ کس هم نمی‌داند که چگونه از محل عقب نشینی کرده است.

امیر بوحبوط در خبری در واللا نیوز هم اعلام کرد، یک تیم ویژه از شاباک و ارتش برای تعقیب مجری عملیات حواره در نابلس تشکیل شده است.

در یان بین شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی، اعلام کرد، مجری عملیات حواره از یک کلت کمری برای اجرای عملیات خود استفاده کرده است.

شبکه ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم تاکید کرد دو شهرک نشین (به هلاکت رسیده) در این عملیات سالیس شای نیچارکر و اویعاد نیچارکر (پدر و پسر ۶۰ و ۳۰ ساله) بودند که در شهرک مهاجر پذیر اشدود در (جنوب فلسطین اشغالی) سکونت داشتند.

به گفته رسانه‌های عبری زبان: با هلاکت این دو شهرک نشین شمار صهیونیست‌های کشته شده بر اثر عملیات مبارزان فلسطینی از ابتدای سال ۲۰۲۳ به ۳۳ کشته رسید.

در این بین نیر دفوری خبرنگار شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی خود از این عملیات اعلام کرد، از ابتدای سال جاری میلادی تا به امروز روستای حواره با ۱۰ عملیات (ضد صهیونیستی) به کانون (مبارزات) تبدیل شده است.

این خبرنگار صهیونیست در وبسایت این رسانه عبری زبان نوشت: (عملیات مقاومت) در محور سامره (شمال فلسطین اشغالی) در نزدیک نابلس تاکنون منجر به (هلاکت) ۴ صهیونیست و زخمی‌شدن ۸ شهرک نشین دیگر فقط طی سال جاری شده است، که حال دو نفر از آن‌ها همچنان وخیم است، این‌ها دقیقا مناطقی هستند که شهرک نشینان دیگر نباید به آن نزدیک شوند.

به اعتراف این رسانه صهیونیست فقط روستای حواره که در نزدیک نابلس قرار دارد، طی سال جاری میلادی شاهد ۱۰ مورد عملیات بوده است که رقم بزرگی محسوب شده و باید گفت که به کانونی برای (مقاومت) تبدیل شده است.

دفوری نوشت: امروز شنبه دهمین عملیات در این نقطه به وقوع پیوست و دو اسرائیلی را به کام مرگ برد، تا شمار قربانیان حواره به ۴ اسرائیلی برسد.

او افزود، آمار‌ها نشان می‌دهند که فلسطینیان در حواره ۶ بار اقدام به تیراندازی، دوبار تصادف عمدی (زیرگیری) و دو بار هم با استفاده از سلاح سرد به انجام عملیات علیه (صهیونیست‌ها) پرداخته‌اند و از ۱۲ نفری که در این عملیات کشته یا زخمی شدند، ۶ نفر نظامی و ۶ نفر شهرک نشین بودند.

در اخبار تکمیلی رسانه‌های صهیونیست خبر داد، ارتش و نیرو‌های امنیتی اقدام به محاصره حواره و مناطق اطراف آن کرده و جستجوی گسترده‌ای را برای یافتن سر نخی از مجری عملیات در دست اجرا دارند و در حالی حاضر علاوه بر حواره، روستا‌های عوریف، بیتا و وروته را هم در محاصره خود دارند.

در این بین هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی هم برای بررسی این شکست بزرگ امنیتی صهیونیستی در محل حادثه حضور پیدا کرده است.

نظامیان صهیونیست که از یافتن سرنخی در این رابطه عاجز مانده اند، صاحب کارواشی که عمیات در آن به وقوع پیوست را بازداشت و برای بازجویی با خود بردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار