کد خبر: 1179686
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۶
ارتش نیجریه اعلام کرد که طی هفته جاری در شمال این کشور ۳۹ نظامی کشته شده‌اند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، سرلشکر ادوارد بوبا، رئیس دفتر اطلاع رسانی نظامی نیجریه طی نشست خبری اعلام کرد که در طول هفته جاری دست‌کم ۲۵ نظامی از جمله ۳ افسر طی دو عملیات علیه افراد مسلح در ایالت «نیجر» در شمال این کشور کشته و ۷ تَن دیگر هم زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رئیس دفتر اطلاع رسانی نظامی نیجریه در ادامه افزود: همچنین در پی سقوط یک فروند بالگرد نظامی در این ایالت که برای کمک به نیرو‌های دولتی اعزام شده بود، ۱۴ نظامی دیگر از جمله ۲ خلبان جان باختند.

از سوی دیگر، منابع محلی به خبرگزاری «آسوشیتد پرس» اعلام کردند که افراد مسلح در منطقه «ووشیشی» ایالت نیجر یک بالگرد نظامی را هدف قرار داده و آن را سرنگون کردند.

گروه‌ها و باند‌های مسلح در نیجریه طی سال‌های اخیر با یورش به روستاها، ساکنان آن‌ها را به قتل می‌رسانند. روستاییان بعضا نیز برای دریافت پول توسط این باند‌های مسلح به گروگان گرفته می‌شوند.

در همین ارتباط، اردیبهشت ماه سال جاری بر اثر وقوع ۲ حمله از سوی افراد مسلح ناشناس به سوی مردم در ایالت بورنو در شمال شرق نیجریه، ۷ نفر کشته شدند. در این حادثه همچنین ۲۲ تَن هم ربوده شدند.

منابع امنیتی و ساکنان محلی در این ارتباط گفتند که افراد مسلح ناشناس سوار بر موتور و خودرو به این اقدام مبادرت ورزیدند.

دولت نیجریه علیرغم وعده‌های این کشور پیرامون برقراری امنیت نتوانسته است تا کنون به موفقیتی در این خصوص دست یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار