کد خبر: 1179646
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت ورود ۱۰۹ قلم دارو و پاوربانک به کشور عراق در سفر‌های اربعین ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به ممنوعیت ورود ۱۰۹ قلم دارو و اقلام دیگر از جمله پاور بانک به عراق در پرواز‌های اربعین ۱۴۰۲ اعلام کرد:

۱. حضور زائران در پرواز‌های رفت از ایران در فرودگاه ۳ ساعت قبل از پرواز به جهت انجام تشریفات اداری، گذرنامه، پرداخت خروجی، دریافت ارز مسافرتی و… الزامی است. گیت خروج مسافرین در پرواز‌های خارجی یک ساعت قبل از پرواز بسته خواهد شد.

۲. حضور مسافران جهت پرواز‌های برگشت از فرودگاه‌های نجف و بغداد ۵ ساعت قبل از پرواز الزامی است. با توجه به انجام دو مرحله بازرسی (خودرو و مسافر) و صف‌های طویل ایجاد شده در مسیر، لازم است زائرین با در دست داشتن بلیت و گذرنامه زمان حضور خود در فرودگاه را مدیریت کنند.

۳. پیشنهاد می‌شود زائران بلیت پرواز‌های رفت و برگشت خود را در ایران تهیه کنند. بلیت در فرودگاه‌های کشور عراق و یا پای پرواز صرفاً به صورت دلاری فروخته می‌شود.

۴. لازم است زائران بلیت خود را از دفاتر فروش بلیت شرکت‌های هواپیمایی معتبر خرید کنند و در هنگام خرید شماره همراه در دسترس خود را ارائه تا هر گونه تغییر در ساعت پرواز و یا تأخیر احتمالی را شخصاً دریافت کنند.

۵. در صورت مفقود شدن پاسپورت زائران، لازم است با هماهنگی نماینده کنسولی در فرودگاه نجف و یا نماینده شرکت هواپیمایی، مراتب پیگیری از کنسول محترم در نجف و یا بغداد به صورت حضوری توسط مسافر انجام پذیرد؛ بنابراین در خصوص این افراد زمان لازم برای رفت و برگشت به داخل شهر نجف و اخذ نامه خروج از کشور عراق، نیز بایستی علاوه بر زمان ۵ ساعت محاسبه شود.

۶. با توجه به ابلاغیه وزارت امور خارجه، حمل پاور بانک در بار یا همراه مسافران در پرواز‌های فرودگاه‌های عراق ممنوع است. همچنین آن کشور ورود ۱۰۹ قلم دارو را ممنوع کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار