کد خبر: 1179421
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
وزیر امور خارجه کشورمان پس از دیدار با ولیعهد عربستان سعودی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در منطقه بر «امنیت و توسعه برای همه» اتفاق نظر داریم.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از  مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: صبح امروز با امیر محمد بن‌سلمان ولیعهد عربستان‌سعودی به مدت ۹۰ دقیقه در جده دیدار داشتیم. گفتگوی صریح، بی‌پرده، سودمند و نتیجه‌بخش، مبتنی بر سیاست همسایگی.

وی افزود: با اراده رؤسای دو کشور، بر مناسبات دوجانبه پایدار در همه زمینه‌ها تاکید شد.

وزیر امور خارجه کشورمان نوشت: در منطقه بر «امنیت و توسعه برای همه» اتفاق نظر داریم.

 امیرعبداللهیان در ملاقات با امیر محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر پادشاهی عربستان سعودی، بر عزم جمهوری اسلامی ایران در توسعه مناسبات با کشور‌های منطقه و عربستان تاکید کرد.

وزیر امور خارجه با تاکید بر فرصت‌های فراروی دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی می‌توانند با توسعه همه جانبه همکاری‌ها از جمله در حوزه سیاسی، اقتصادی، تجاری، ترانزیت، علم و فناوری، فرهنگی و مردمی، رشد و شکوفایی بیشتر را برای منطقه رقم بزنند.

امیرعبداللهیان با اشاره به تحولات نظام بین الملل تاکید کرد: امروز ما در برابر یک مسئولیت تاریخی قرار داریم.

وی با بیان دستاورد‌ها و ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران افزود: راه موفقیت منطقه تقویت گفتگو و همکاری و افزایش همکاری‌های توسعه محور است.

امیرعبداللهیان با اشاره به جایگاه و نقش ایران و عربستان در منطقه و جهان اسلام، از موضوع فلسطین و قدس به عنوان قضیه محوری جهان اسلام یاد کرد و رژیم صهیونیستی را تهدیدی برای همگان دانست.

وزیر خارجه کشورمان بر اهمیت امنیت درونزا و پایدار منطقه تاکید کرد.

بن سلمان: دیدار با رئیسی بسیار با اهمیت است

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با ابلاغ سلام خود و پادشاه عربستان سعودی به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور گفت: نگاه عربستان به رابطه با ایران راهبردی بوده و ریاض در این خصوص عزم جدی دارد.

ولیعهد عربستان با تاکید بر دعوت از رئیس جمهور ایران برای سفر به عربستان، دیدار سران دو کشور را بسیار با اهمیت برشمرد و گفت این دیدار‌ها تأثیرات اساسی بر توسعه و تعمیق مناسبات دوجانبه و چندجانبه خواهد داشت.

در این دیدار همچنین در خصوص برخی مباحث منطقه‌ای و بین المللی نیز بحث و تبادل نظر شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار