کد خبر: 1179298
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
وزیر امور خارجه در ادامه سفرش به عربستان و پس از حضور در ریاض به جده رفت. خبرنگار فارس مطلع شد که امیرعبداللهیان در این سفر با، ولی عهد عربستان دیدار خواهد کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از  فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی به عربستان سفر کرده در ادامه این سفر و پس از حضور در ریاض بامداد امروز (جمعه) ۲۷ مرداد ماه به جده رفت.

براساس شنیده‌ها امیرعبداللهیان در جده با محمد بن سلمان، ولی عهد عربستان دیدار خواهد کرد.

بازدید از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جده هم از برنامه‌های دیگر امیرعبداللهیان در جده خواهد بود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه ۲۶ مرداد ماه در ریاض دیداری سه ساعت و نیمه با فیصل بن فرحان همتای سعودی داشت و پس از آن در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت. وی همچنین در سفارت ایران در ریاض حضور یافت و از این محل بازدید کرد و با اعضای سفارت گفتگو کرد.

وزیر خارجه عربستان در دیدار امیرعبداللهیان با بیان اینکه منتظر سفر رئیس جمهور ایران به ریاض هستیم، گفت: همه وزارتخانه‌های دولتی عربستان موظفند که زمینه موفق این سفر را فراهم کنند.

امیرعبداللهیان در این باره در صفحه خود در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت:امروز در ریاض با همتایم فیصل بن فرحان به مدت سه و نیم ساعت دیدار و گفت‌وگوی ثمربخش داشتیم. در خصوص آخرین وضعیت توسعه روابط دوجانبه و همکاری در زمینه‌های مورد علاقه فیمابین و همچنین تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی و جهان اسلام گفتگو کردیم.

فیصل بن فرحان در نشست خبری با همتای ایرانی از عزم این کشور برای تقویت مناسبات دوجانبه با ایران سخن گفت و اعلام کرد که منتظر سفر رئیسی به این کشور هستند. امیرعبداللهیان هم روابط دو کشور را رو به پیشرفت خواند و با اعلام پذیرش دعوت پادشاه عربستان توسط رئیسی برای سفر به این کشور گفت که این سفر در زمان خود انجام خواهد شد.

این سفر رسمی در پاسخ به دعوت فیصل بن فرحان و در پاسخ به سفر ۲۷ خرداد وزیر خارجه عربستان سعودی به تهران انجام شده است.


پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار