کد خبر: 1179268
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور در محل وزارت خارجه عربستان سعودی با همتای خود دیدار کرد و به گفتگو نشست.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت همتای سعودی خود وارد ریاض شد، بعدازظهر امروز (پنجشنبه) ۲۶ مرداد ماه در محل وزارت امور خارجه عربستان سعودی با فیصل بن فرحان همتای سعودی دیدار و به گفتگو نشست.

وی در این سفر قرار است ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و موضوعات مورد توجه دو کشور در حوزه‌های مختلف منطقه‌ای، بین‌المللی و جهان اسلام را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد.

پس از توافق اخیر ایران و عربستان در پکن که منجر به ازسرگیری مناسبات دیپلماتیک شد، وزرای خارجه در پکن و پس از آن در کیپ تاون آفریقای جنوبی دیدار کردند و فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان هم ۲۷ خرداد ماه سفری یک روزه به تهران داشت و ضمن دیدار و گفتگو با همتای ایرانی با آیت‌الله رئیسی هم ملاقات کرد.

«علیرضا عنایتی» دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت خارجه که عهده‌دار سفارت ایران در عربستان شده است در این سفر حضور دارد و در این سفر در محل ماموریتش مستقر خواهد شد. ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی نیز امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه ۲۳ مرداد ماه در نشست خبری با خبرنگاران در این باره گفت: پروسه اداری سفیر عربستان در عمان که برای تصدی این سمت در تهران معرفی شده، انجام شده است و طی روز‌های آینده هر دو سفیر مستقر می‌شوند. سفیر ما در سفر من در روز‌های آینده به ریاض به محل ماموریت می‌رود و ماموریت خود را رسما شروع خواهد کرد و سفیر عربستان هم بزودی به ایران می‌آید و مستقر می‌شود. الان کادر‌های دیپلماتیک ما در دو کشور مستقر هستند و همه خدمات کنسولی و اقدامات سیاسی لازم بین دو کشور انجام می‌شود.

۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ایران و عربستان سعودی در پکن به توافق رسیدند تا روابط دیپلماتیک را از سر بگیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار