کد خبر: 1179157
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
پنجاه‌وسه درصد آمریکایی‌ها در یک نظرسنجی انتخاباتی جدید گفتند قطعاً از ترامپ در صورتی که موفق به کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شود، حمایت نخواهند کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، یک نظرسنجی جدید نشان داد بیش از نیمی از آمریکایی‌ها در صورتی که «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا شود، از وی حمایت نخواهند کرد.

به گزارش وبگاه خبری «هیل»، در نظرسنجی خبرگزاری «آسوشیتد پرس» و مرکز تحقیقات روابط عمومی «نورک» که امروز چهارشنبه (۱۶ اوت، ۲۵ مرداد) منتشر شد، ۵۳ درصد آمریکایی‌ها گفتند قطعاً از دونالد ترامپ در صورت کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه حمایت نخواهند کرد. یازده درصد دیگر گفتند احتمالاً از وی حمایت نخواهند کرد.

این آمار در حالی است که ظاهراً حمایت جمهوری‌خواهان از ترامپ از آوریل با وجود آن که رئیس‌جمهور سابق با چالش‌های قانونی مواجه شده، افزایش یافته است.

ترامپ در حال حاضر در چهار پرونده در چهار حوزه قضایی مختلف به ارتکاب ۹۱ جرم متهم شده که به طور مختصر عبارتند از طرح ۳۴ اتهام در پرونده حق‌السکوت، ۴۰ اتهام در پرونده اسناد طبقه‌بندی شده، چهار اتهام در پرونده تلاش برای سرنگونی انتخابات و ۱۳ اتهام در پرونده مداخله در انتخابات ایالت جورجیا.

شصت‌وسه درصد جمهوری‌خواهان در نظرسنجی جدید گفتند می‌خواهند ترامپ دوباره در انتخابات شرکت کند که کمی از ۵۵ درصد آوریل بیشتر است. حدود هفت جمهوری‌خواه از هر ۱۰ نفر نیز اکنون دید مساعدی به رئیس‌جمهور سابق دارند که نسبت به ۶۰ درصد دو ماه قبل افزایش داشته است.

در این نظرسنجی که پیش از طرح اتهامات جدید علیه ترامپ در خصوص مداخله در انتخابات ایالت جورجیا انجام شد، حدود سه چهارم جمهوری‌خواهان گفتند اگر دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی جمهوری‌خواهان شود، از وی حمایت خواهند کرد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در چهارمین سری از اتهامات جنایی با ۱۳ اتهام جدید درباره مداخله انتخاباتی در ایالت جورجیا مواجه و به او فرصت تسلیم داوطلبانه برای رسیدگی به اتهاماتش داده شده است. در کیفرخواست ۹۸ صفحه‌ای، در مجموع ۱۹ متهم و ۴۱ مورد اتهام مطرح شده، اتهاماتی که می‌تواند تا ۲۰ سال زندان داشته باشد. در بین متهمان، نام «مارک میدوز» رئیس کارکنان کاخ سفید در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ و «رودی جولیانی» و «جان ایستمن» وکلای سابق وی به چشم می‌خورد.

مخالفت با بایدن به اندازه ترامپ در این نظرسنجی نبود و تنها ۴۳ درصد آمریکایی‌های شرکت‌کننده گفتند قطعاً در انتخابات ۲۰۲۴ به وی رای نخواهند داد. یازده درصد دیگر گفتند احتمالاً به او رای نمی‌دهند.

این نظرسنجی بین ۱۰ تا ۱۴ اوت (۱۹ تا ۲۳ مرداد) با شرکت هزار و ۱۶۵ آمریکایی بزرگسال و با حاشیه خطای مثبت و منفی ۳.۸ درصد انجام شد.

اخیراً «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا به رئیس‌جمهور فعلی هشدار داد در صورت معرفی دونالد ترامپ به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری با رقابت سنگینی از سوی او مواجه خواهد شد. اوباما ضمن این هشدار، قول داد «همه تلاشش را برای انتخاب مجدد بایدن به کار گیرد». جو بایدن بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ معاون اوباما بود.

نتایج نظرسنجی‌ها هم نشان می‌دهد بایدن و ترامپ در صورت قرار گرفتن رو در روی هم در انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ رقابت تنگاتنگ و شانه به شانه‌ای خواهند داشت. در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ بایدن با هفت میلیون اختلاف رأی ترامپ را شکست داد. ترامپ نتیجه این انتخابات را نپذیرفت و دموکرات‌ها را به تقلب در انتخابات متهم کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار