کد خبر: 1179124
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
سخنگوی مرکز پزشکی میدانی لیبی گفت: در نتیجه درگیری در طرابلس، پایتخت لیبی، تعداد کشته‌ها به ۵۵ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۱۶۴ تن افزایش یافته است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، با وجود این‌که آرامش نسبی و شکننده بر طرابلس، پایتخت لیبی حاکم شده، اما آمار کشته‌ها و زخمی‌ها افزایش یافته است.

سخنگوی مرکز پزشکی میدانی لیبی گفت: در نتیجه درگیری در طرابلس، پایتخت لیبی، تعداد کشته‌ها به ۵۵ نفر و تعداد زخمی‌ها به ۱۶۴ تن افزایش یافته و همچنین بیش از ۲۹۰ خانواده از مناطق درگیری خارج شده‌اند.

از سوی دیگر مقامات لیبی اعلام کردند که همزمان با تحولات این کشور، وزارت کشور دولت وحدت ملی لیبی حضور نیرو‌های امنیتی در مواضع حیاتی و ارگان‌های دولتی واقع در طرابلس، پایتخت لیبی را افزایش داده است.

عصر دوشنبه پس از بازداشت محمود حمزه، فرمانده تیپ ۴۴۴ لیبی از سوی نیرو‌های یگان پیشگیری در هنگام حضور وی در فرودگاه معیتیقه طرابلس جهت عزیمت به سفر، درگیری میان ۲ طرف در جنوب طرابلس آغاز شد.

منابع خبری گزارش دادند که پس از برگزاری جلسه‌ای میان عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت ملی و فرماندهان نظامی، نیرو‌های یگان پیشگیری وابسته به شورای ریاست جمهوری لیبی، محمود حمزه را در بیرون فرودگاه معیتیقه به یک گروه بی طرف تحویل داده‌اند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که الدبیبه از عماد الطرابلسی، وزیر کشور و فرمانده قوای مسلح لیبی خواسته است که برای پایان‌دادن به درگیری‌ها در مناطق جنوبی پایتخت وارد عمل شود.

در همین راستا، وزارت کشور دولت وحدت ملی لیبی گشتی‌های امنیتی ثابت و سیار وابسته به این وزارت‌خانه را در مواضع حیاتی و پیرامون ارگان‌های دولتی واقع در طرابلس مستقر کرد.

از سوی دیگر عبدالحمید الدبیبه، نخست‌وزیر دولت وحدت ملی لیبی نیز با حضور در محل درگیری در کوی «عین زاره» از آسیب‌های وارده به این منطقه بازدید کرد و دستوراتی را جهت پاکسازی آثار درگیری‌ها و تعیین آسیب‌دیدگان جهت جبران خسارات وارده به آن‌ها صادر کرد.

الدبیبه با اظهار تاسف از وقایع رخ‌داده ضمن تاکید بر تلاش دولت وی جهت برقرای ثبات و سازندگی در لیبی، عدم تکرار این قبیل درگیری‌ها را ضروری دانست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار