کد خبر: 1178538
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۹
مدیرعامل پتروشیمی شازند
مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: این شرکت سال گذشته بالغ بر ۲۵۰ میلیون دلار صادرات داشت و هدفگذاری صادرات امسال بیش از ۳۰۰ میلیون دلار است. 

علیرضا خلیلی‌نیا در نشست با اصحاب رسانه، اظهار کرد: نگاه ویژه این شرکت به موضوع صادرات سبب شده تا محصولات تولید شده این مجتمع صنعتی به نقاط مختلف دنیا صادر و در سال‌های متمادی به عنوان صادر کننده برتر استان مرکزی و کشور معرفی شود.

وی بیان کرد: به همین دلیل نقش پتروشیمی شازند در ارزآوری کشور بسیار قابل توجه است و نسبت فروش به صادرات این شرکت در سال گذشته ۷۰ به ۳۰ بود.

مدیرعامل پتروشیمی شازند ادامه داد: هم‌اکنون پتروشیمی شازند بیشترین تنوع تولیدات را در سطح صنایع پتروشیمی کشور دارد و بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات میانی و نهایی شامل اتیلن، پروپلین، برش چهار کربنه، هیدروکربن‌های هیدروژنه شده و انواع محصولات پلیمری و شیمیایی در گرید و درجه‌بندی‌های مختلف در ۱۷ واحد فرآیندی و ۶ واحد یوتیلیتی این مجتمع تولید می‌شود.

خلیلی‌نیا با بیان اینکه مصارف تولیدات مجتمع پتروشیمی شازند بسیار متنوع و دارای طیف گسترده‌ای است، افزود: در بخش پلیمری پلی‌اتیلن سبک خطی، پلی‌اتیلن سنگین، پلی پروپیلن و پلی بودتاین‌رابر، تولید می‌شود که به عنوان نمونه می‌توان گریدرهای مخصوص تولید سرنگ یک بار مصرف، کیسه سرم، بدنه باتری، گونی آرد، الیاف و همچنین مواد اولیه ساخت بشکه‌های بزرگ به روش دورانی و نیز گرید مخصوص تولید لوله‌های فاضلاب، آب و گاز را نام برد.

وی تصریح کرد: در بخش تولیدات شیمیایی فرآورده‌های زیر شامل اکسید اتیلن، اتیلن گلیکل‌ها، اسید استیک، وینیل استات، دواتیل هگزانول، بوتانل‌ها،اتانول امین‌ها و اتوکسیلات‌ها، بوتن ۱ و بوتادین تولید می‌شود و نیاز صنایع مهمی در کشور را تامین کرده و مازاد آنها به خارج صادر می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی شازند افزود: اولویت مصرف فرآورده‌های مجتمع برای تامین نیاز صنایع داخل کشور است که در این ارتباط تولیدات مجتمع سهم بسزایی در تامین نیاز صنایع پایین دستی دار، به نحوی که نیاز بالغ بر پنج هزار واحد پایین دستی در کشور را تامین می‌کند.

خلیلی‌نیا گفت: این مجتمع نخستین پتروشیمی هوشمند کشور، تنها تولید کننده گرید ملی پلیمری خالص پزشکی در کشور است و اخذ رتبه‌های سوم تحقیقات از جشنواره بین‌المللی خوارزمی به خاطر اجرای طرح جایگزین حلال تولوئن به جای بنزین در واحد PBR و تولید کلر و استیل کلراید به روش مستقیم از اسید استیک و پذیرفته شدن در بازار بورس به عنوان اولین مجتمع در سطح صنایع پتروشیمی ایران، از دیگر دستاوردهای این مجتمع است.

وی اظهار کرد: سود سه ماهه پتروشیمی شازند در سال جاری ۱۱ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و، این افزایش نسبت به ۲ سال قبل، ۳۴ درصد و نسبت به سه سال گذشته، ۳۰۰ درصد است.

مدیرعامل پتروشیمی شازند ادامه داد: این شرکت رتبه اول صادرات به کشور افغانستان را داراست و نقش این صنعت در رشد تولید و ارزآوری ممتاز است.

خلیلی‌نیا عنوان کرد: پتروشیمی شازند به عنوان متنوع‌ترین تولیدکننده محصولات پتروشیمی کشور است و در این شرکت حدود چهار ناحیه و بالغ بر ۲۴ واحد فعال است.

وی با بیان اینکه در پتروشیمی شازند حدود ۱۸ محصول در ۲ دسته پلیمری‌ها و شیمیایی‌ها تولید می‌شود، گفت: برخی از محصولات به ویژه در شیمیایی‌ها محصولات منحصربه فردی هستند و ۶۰ درصد از فروش محصولات این شرکت در بورس کالا عرضه و در بخش داخلی به فروش می‌رسد و بقیه آن به مقاصد صادراتی مختلف ارسال می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی شازند ادامه داد: مهمترین چالش پیش روی شرکت، موضوع تامین خوراک است، حدود ۸۲ درصد از هزینه‌های شرکت پتروشیمی شازند و بهای تمام شده مربوط به هزینه‌های تامین خوراک است.

خلیلی‌نیا عنوان کرد: این شرکت از معدود شرکت‌های پتروشیمی در سطح کشور است که خوراک آن مایع، یعنی نفت سبک و سنگین است که بر اساس طراحی اولیه باید خوراک مورد نیاز مجتمع پتروشیمی شازند از طریق پالایشگاه‌های امام خمینی(ره) شازند و اصفهان تامین شود.

وی عنوان کرد: در گذشته تنها خوراک برای سه روز موجود بود اما اکنون ذخیره به یک ماه رسیده و میزان تولیدات، افزایش ۱۰ درصدی دارد.

مدیرعامل پتروشیمی شازند خاطرنشان کرد: هدف بر این است تا در تولید و کنترل عملیات تجاری زمینه‌هایی فراهم شود که اکنون این اهداف محقق شده و عملیات تجاری در بازرگانی و در خرید و فروش قیمت‌ها، کنترل ایجاد شده است.

خلیلی‌نیا، از آمادگی شرکت پتروشیمی شازند برای تاسیس باشگاه فرهنگی و ورزشی خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌های اساسی شرکت، تاسیس یک باشگاه فرهنگی ورزشی در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و به منظور حضور در لیگ‌های مختلف ورزشی در سطح کشور است که در صورت اخذ مجوزهای لازم از سوی مسئولین امر، می‌توان در رشته‌های مختلف شاهد کسب عناوین و مقام‌های قهرمانی ارزنده در بخش بانوان و آقایان باشیم.

وی تصریح کرد: باید ظرفیت‌های موجود در شرکت پتروشیمی و منطقه شازند شناسایی شود و با تشکیل این باشگاه و بر اساس توانمندی‌های شناسایی شده، تیم‌های ورزشی در قالب یک باشگاه منسجم به نام پتروشیمی شازند حضوری فعال و افتخارآفرین در سطح لیگ‌های ورزشی مختلف داشته باشند.

مدیرعامل پتروشیمی شازند اضافه کرد: یکی از اهداف و سیاست‌های این شرکت، تبدیل باشگاه فرهنگی ورزشی شرکت پتروشیمی شازند به قطب ورزش کشور است که در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌شود.

خلیلی‌نیا، در خصوص تجهیزات و امکانات سالن‌های ورزشی شرکت پتروشیمی شازند گفت: امکانات و زیرساخت‌های خوبی در سال‌های گذشته در مجموعه امور ورزش ناحیه غیرصنعتی شرکت در شهر مهاجران تاسیس و نگهداری شده اما متاسفانه در برخی از این سالن‌ها، تجهیزات و یا امکانات مورد استفاده وضعیت مطلوبی ندارد و نیاز است مربیان ورزشی درخواست‌ها و نیازهای مرتبط با رشته‌های ورزشی را به واحد امور ورزش اعلام کنند تا در اسرع وقت نسبت به بهسازی و یا نوسازی این تجهیزات و امکانات اقدامات مرتبط صورت گیرد..

وی، ضمن تاکید بر لزوم توجه به ورزش و مسایل مرتبط، خواستار شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های بالقوه به منظور تشکیل تیم‌های ورزشی قوی در شرکت پتروشیمی شازند شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار