کد خبر: 1178328
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
وزارت امور خارجه امارات گزارش اخیر یک نشریه آمریکایی درباره اقدام این کشور در ارسال سلاح و مهمات به طرف‌های درگیر در سودان را قاطعانه رد کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه امارات متحده عربی گزارش اخیر نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال» درباره اقدام این کشور در ارسال سلاح و مهمات به یکی از طرف‌های درگیر در سودان را رد کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه سودان که بر روی پایگاه اطلاع رسانی آن قرار گرفته، آمده است: «در خصوص گزارش یکی از رسانه‌ها در خصوص اقدام امارات در ارسال سلاح و مهمات به یکی از طرف‌های درگیر در سودان، "عفراء الهاملی" مدیر ارتباطات راهبردی وزارت امور خارجه ادعا‌های مندرج در این گزارش را قاطعانه رد می‌کند».

در این بیانیه آمده است که الهاملی تاکید کرده که امارات از آوریل ۲۰۲۳ که درگیری‌ها در سودان آغاز شد، هیچگونه سلاح و مهمات به طرف‌های درگیر در سودان ارسال نکرده و امارات از هیچکدام از طرف‌های درگیر نیز حمایت نکرده و در تلاش برای پایان بحران بوده و خواستار احترام به حق حاکمیت سودان است».

جنگی که آوریل سال جاری بین «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش و «محمد حمدان دقلو» معاون سابق او و فرمانده «نیرو‌های پشتیبانی سریع» آغاز شده، بیش از ۳.۳ میلیون نفر را از خانه‌های خود آواره کرده است. بیشتر نبرد‌ها در محله‌های پرجمعیت خارطوم رخ داده است.

بیش از سه ماه است که میلیون‌ها نفر در گرمای شدید هوا و کمبود آب و برق با مشکلات بسیاری از جمله بهداشتی و غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند. سازمان جهانی بهداشت چند روز پیش نسبت به بحران انسانی فاجعه‌بار که سودان با آن مواجه است، هشدار داد و اعلام کرد بیش از ۶۷ درصد از بیمارستان‌های سودان از کار افتاده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار