کد خبر: 1178274
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۶
امارات به اخبار مربوط به ارسال سلاح و مهمات برای یکی از طرف‌های درگیر در سودان واکنش نشان داد و آنرا به شدت رد کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، امارات به اخبار مربوط به دخالت این کشور در نبرد سودان واکنش نشان داد.

وزارت خارجه امارات به شدت تجهیز طرف درگیر در سودان به سلاح و مهمات را رد کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه امارات تاکید کرد: امارات حامی روند سیاسی و تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق توافق ملی در سودان است.

پیش از این، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد: امارات، همپیمان آمریکا وعده ارسال کمک به سودان داده بود، اما در نهایت سلاح به این کشور ارسال کرد. امارات با ارسال سلاح به سودان که بیش از سه هزار و ۹۰۰ نفر را کشته، درگیری‌ها در این کشور را تشدید می‌کند. مسئولان اوگاندایی اعلام کرده‌اند که یک فروند هواپیمای اماراتی در اوگاندا فرود آمده که حاوی ده‌ها صندوق پر از مهمات و سلاح بوده است. بر اساس گفته‌های مسئولان اوگاندا قرار بود این هواپیما کمک‌های بشردوستانه را به سودان منتقل کند.

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: این سلاح‌ها در تاریخ ۲ ژوئن گذشته کشف شده است. امارات می‌کوشد از این طریق از محمد حمدان دقلو فرمانده شبه نظامیان پشتیبانی سریع در برابر ارتش سودان حمایت کند. امارات از دقلو حمایت می‌کند چرا که در نهایت انتظار دارد وی از منافع این کشور در سودان محافظت کند چرا که سودان دارای موقعیت ژئوپولتیک حساس در دریای سرخ و توان دسترسی به رود نیل در کنار معادن بزرگ طلا است.

روزنامه وال استریت ژورنال همچنین گزارش داد: دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در جریان ارسال این سلاح‌های اماراتی به سودان بوده و نسبت به این اقدام ابوظبی ابراز نگرانی کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار