کد خبر: 1177464
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
سرپرست شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در خصوص بازسازی ورزشگاه آزادی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، مهیار عسگریان سرپرست شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در خصوص بازسازی ورزشگاه آزادی، گفت: منتظر هستیم ورزشگاه آزادی را به طور کامل بازسازی شده ببینیم. حجم بازسازی این ورزشگاه فقط در حد سکو‌ها نیست. ۴۵ هزار متر مربع فقط بنای سکو‌های آزادی است، اما با توجه به اینکه سازه اصلی سکو‌ها سالم است در جهت تقویت سکو‌ها و وزن در هر متر مربع (تقریبا ۲۰۰ کیلو) اقدام کردیم تا ورزشگاه آزادی را بازسازی، به‌روز و زیباسازی کنیم. ان‌شاءالله ورزشگاه در شأن مردم تقدیم آن‌ها شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که گفت وضعیت بازسازی ورزشگاه آزادی مناسب نیست، عنوان کرد: ابتدا از مردم تشکر و از خبرنگاران خواهش می‌کنم اطلاع رسانی شفافی به مردم عزیزمان کنند. ساخت یک ورزشگاه با عظمت آزادی سه سال طول می‌کشد بنابراین توقع نداشته باشید بازسازی به دلیل همزمانی با بازی‌ها کمتر از دو سال طول بکشد. ضمن اینکه بحث بودجه را برای بازسازی داریم. با شروع عملیات بازسازی ورزشگاه، دولت مردمی، رئیس جمهور، معاون اول تلاش کردند و بودجه‌ای را در اختیار ما گذاشتند. متناسب با بودجه‌ای که به ما تخصیص داده می‌شود، فضای بازسازی را دنبال می‌کنیم.

سرپرست شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی درباره ضرر استقلال وپرسپولیس به دلیل عدم استفاده مناسب از میزبانی و حضور هواداران در ورزشگاه‌ها، گفت: روز گذشته جلسه‌ای را در خصوص اینکه بازی‌ها با حضور تماشاگران برگزار شود یا خیر، توضیحاتی را اعضای حاضر در جلسه دادند. تصمیم برگزار کننده به دلیل مواضع توصیه‌ای که دوستان داشتند. با توجه به مسائل زیبایی، دیداری و چشمی باید کمی فضا تمیز و تلطیف‌تر شود. با برداشت‌هایی که در فضای ورزشگاه داشتیم کامل تخلیه نشده، اما به زودی آن‌ها را تخلیه می‌کنیم. در زمان برگزاری بازی‌ها با استفاده از پرچم، بنر و پوستر در واقع فضای تحت بازسازی را پوشش می‌دهیم که نمای زیبایی برای بازی داشته باشیم.

عسگریان درباره اینکه آیا به دلیل حضور تماشاگران بانوان، بازی پرسپولیس و آلومینیوم بدون تماشاگر برگزار می‌شود، اظهار داشت: خیر، واقعیت این است که به لحاظ واقعی و عملی نه تنها حضور بانوان تماشاگر بلکه حضور آقایان هم ممکن نیست. برای حفظ امنیت جان هموطنان، چند بازی بدون حضور هواداران برگزار شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در پروژه بازسازی ورزشگاه آزادی، موضوع تسهیل ورود بانوان هم در نظر گرفته شده است، گفت: برای اینکه شأ‌ن، کرامت خانم‌ها حفظ شود، یک طرح جامع در نظر گرفته شده تا با شرایط راحتی وارد ورزشگاه شوند و بعد از استقرار در سکو‌ها از بازی‌ها لذت ببرند. طرح را دوستانی که مصوب می‌کنند باید تصمیم بگیرند. اما تا آن زمان که بازسازی تمام شود، سازمان لیگ به عنوان متولی برگزاری تصمیم می‌گیرد که به صورت موقت از چه روش‌هایی برای حضور تماشاگران یا حضور بانوان استفاده کند.

سرپرست شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی پیرامون این موضوع که آیا اگر بازسازی ورزشگاه تختی و قدس به خوبی پیش می‌رفت برای بازسازی ورزشگاه آزادی با این فشار روبه‌رو نمی‌شدند، گفت: خیلی اطلاعاتی از سایر ورزشگاه‌ها ندارم. شرکت توسعه و اماکن ورزشی پروژه‌های بزرگ و مجموعه‌های ملی را در دست کار دارد و نگهداری می‌کند و تحویل اداره کل می‌دهد. درباره این موضوع خیلی اطلاعی ندارم و دوستان می‌توانند، صحبت کنند.

عسگریان در پایان پیرامون ارزیابی از مدت نهایی بازسازی ورزشگاه آزادی تصریح کرد: همزمان با برگزاری بازی‌ها، ۴ روز هفته می‌توانیم بازسازی ورزشگاه را پیش ببریم. ضمن اینکه بحث تزریق بودجه هم جود دارد. با این شرایط اگر محدودیت‌ها اجازه دهد حدود ۱۶ تا ۱۹ ماه پروژه بازسازی طول می‌کشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار