کد خبر: 1177383
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
رئیس‌جمهور سوریه در گفت‌وگویی رسانه‌ای به مهم‌ترین تحولات دمشق اشاره و تصریح کرد که هدف «رجب طیب اردوغان» از دیدار با او، مشروعیت بخشی به اشغالگری ترکیه است.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، شبکه «اسکای‌نیوز عربی» امروز چهارشنبه، ۹آگوست بخش‌هایی از گفت‌وگوی «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه با این رسانه را منتشر کرد.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی اسکای‌نیوز، اسد درباره هدف «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه از دیدار با او گفت: هدف او از این دیدار مشروعیت بخشیدن به حضور اشغالگران ترکیه در سوریه است.

رئیس‌جمهور سوریه در ادامه تصریح می‌کند: استعفا از قدرت اصلاً روی میز نیست، زیرا به معنای فرار از جنگ است. روابط من و پسرم حافظ، روابطی خانوادگی است؛ در مورد مسائل حکومتی با او صحبت نمی‌کنم.

او پس از گذشت صد روز از بازگشت دمشق به اتحادیه عرب و در پاسخ به سوالی در این باره می‌گوید: اتحادیه عرب هنوز به یک سازمان، به معنای واقعی آن تبدیل نشده است.

رئیس‌جمهور سوریه در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید می‌کند: ما از بسیاری جهات موفق شدیم قانون قیصر [تحریم‌های آمریکایی علیه سوریه] را که بزرگترین مانع‌مان هم نیست، دور بزنیم. تصویر جنگ مانع از ورود سرمایه‌گذاران به بازار سوریه می‌شود.

اسد درباره وضعیت داخلی سوریه افزود: مخالفانی که من به رسمیت می‌شناسم، مخالفان داخلی هستند نه گروه‌هایی که در خارج از کشور تشکیل شده‌اند.

او درباره تلاش‌ها برای ناامن کردن سوریه و گسترش وحشت درباره آن گفت: سناریوهایی برای ایجاد یک وضعیت رعب‌آور و وحشتناک در سوریه وجود دارد، همانطور که در مورد قذافی و صدام حسین اتفاق افتاد.

رئیس‌جمهور سوریه در خصوص بحران جابه‌جایی مواد مخدر در برخی مناطق تصریح کرد: کشورهایی که در سوریه آشوب و هرج‌ومرج ایجاد کردند، مسئول تجارت مواد مخدر هستند.

روز جمعه، ۱۹ می بود که فعالیت‌های سی و دومین نشست سران کشورهای عربی به میزبانی عربستان سعودی و با حضور سوریه بعد از ۱۲سال آغاز شد. «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی هم پیش از آغاز نشست، از رئیس‌جمهور سوریه که برای شرکت در اجلاس اتحادیه عرب به جده سفر کرده بود، رسماً استقبال کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار