کد خبر: 1176953
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
رحیمی گفت: وظیفه وزیر دادگستری ارتباط بین قوه قضاییه با دولت و مجلس است، برخی از مردم از نمایندگان ملاقات هایی را می خواهند و معمولا نیز معاونت های پارلمانی وزرا وظیفه دارند این ملاقات ها را تنظیم کنند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، امین‌حسین رحیمی وزیر دادگستری امروز سه شنبه (17 مرداد) که برای پاسخ به سوال محمود احمدی بیغش در مجلس حضور یافته بود،گفت: این سوال مبهم است و برای بنده هم روشن نیست که در کدام پرونده دخالت شده است.

وی با بیان اینکه مطابق اصل ۱۶۰ قانون اساسی وظیفه وزیر دادگستری ارتباط بین قوه قضاییه با دولت و مجلس است، افزود: تصور مردم خصوصا در حوزه های نمایندگی کوچکتر این است که همه اقدامات را نمایندگان مجلس باید پی گیری کنند، لذا از نمایندگان ملاقات هایی را می خواهند و معمولا نیز معاونت های پارلمانی وزرا وظیفه دارند این ملاقات ها را تنظیم کنند. 

رحیمی تصریح کرد: یکی از کارهای مهم ما هم همین است که اگر نماینده ای قصد داشت با مقام قضایی ملاقات کند شرایط را برایش فراهم کنیم. 

وزیر دادگستری گفت: یکی از نمایندگان مجلس تقاضا داشت به همراه یکی از شهروندان که یکی از تولید کنندگان بسیار خوب کشور است و بیش از ۵۰ تقدیرنامه استانی و کشوری در همه دولت ها دارد با مقام قضایی ملاقات کند. شکایتی از یکی از فرزندان این تولید کننده مطرح شده و وقتی تنظیم شده بود؛ دوستان مطالبشان را مطرح کردند البته باید توجه داشت وقت ملاقات با قاضی پرونده گرفته نشده است و با مقامات قضایی بوده است.

وی افزود: حتی اگر خود تولید کننده هم متقاضی ملاقات با مقام قضائی بود این کار را برایش انجام می دادم،

رحیمی با بیان اینکه سیاست قوه قضاییه همین است که حرفها شنیده شود، تصریح کرد: هیچ دخالتی هم در این روند صورت نگرفته است و چون پرونده در مرحله دادسرا است اجازه ندارم اسم متهم و شاکی را بیارم اگر مجاز بودم محتویات پرونده را ذکر کنم مشخص می شود تصمیم قاضی قانونی بوده است. 

وی با اشاره به مسئولیت وزارت دادگستری گفت: در مجلس دهم مسئولیت پارلمانی قوه قضاییه را برعهده داشتم و وظیفه ام تنظیم ارتباط قوه قضائیه با نمایندگان بود. زمانی که وزیر شدم تفاهمنامه‌ای با مجلس امضا کردیم و کارگروه های مرکزی و استانی را تشکیل دادیم. قبل از این تفاهمنامه اگر نمایندگان می خواستند رئیس کل دادگستری استان را هم ببیننند با مشکل مواجه می شدند اما الان در هراستانی یکی از معاونین رئیس کل دادگستری چنین وظیفه ای برعهده دارد و نمایندگان با وی در ارتباط هستند.

رحیمی گفت: هنوز معتقدیم وظیفه‌امان را در رابطه با این موضوع درست انجام نداده‌ایم بسیاری از نمایندگان گله مند هستند که چرا در استان ها این ارتباط به خوبی برقرار نشده است. همین چند دقیقه ای که مجلس بودم چند نفر از نمایندگان تقاضا داشتند با مسئولان قضایی ملاقات بگیرند. اگر دکتر قالیباف و شما نمایندگان عزیز مایل هستید، اعلام کنید که دیگر وقت ملاقات گرفته نشود.

وزیر دادگستری تصریح کرد: از ابتدای ۱۴۰۱  تا الان مجموع تعداد نامه هایی که نمایندگان به بنده و آقای پیرزاده داده اند، ۸ هزار ۷۸۶ مورد بوده است که به همه اینها پاسخ دادیم و به روسای دادگستری‌ها ارجاع دادیم تا بررسی کنند. این اقدامات دخالت نیست بلکه تلاشی است برای شنیده شدن سخنان مردم و احقاق حق.

وی افزود: ملاقات هایی که بنده و آقای پیرزاده با نمایندگان در یکسال گذشته داشتیم بیش از چهارصد مورد بوده است. بیش از ۳۸۷ نفر از مراجعینی که نمایندگان مجلس معرفی کرده اند حرف هایشان شنیده شده و سپس پیش مقامات قضایی رفته اند. باید برای نمایندگان وقت ملاقات بگیریم و باز هم این اقدام را انجام می دهیم. 

رحیمی با بیان اینکه بازهم تکرار می کنم ملاقات ها با مسئولین قضایی بوده است نه قاضی شعبه، تصریح کرد: هیچ دخالتی نکرده ایم و نمی توانیم هم دخالت کنیم، هیچ کس حتی رئیس قوه قضائیه نمی تواند در پرونده ها دخالت کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار