کد خبر: 1176872
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
یکی از نمایندگان پارلمان اردن نسبت به تصویب احتمالی طرح اصلاح قانون مالکیت املاک در اردن و در نتیجه خرید اراضی و املاک این کشور توسط صهیونیست‌ها هشدار داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، صالح العرموطی، نماینده پارلمان اردن هشدار داد که اگر لایحه اصلاح قانون مالکیت املاک در اردن تصویب شود، طمع‌ورزی صهیونیست‌ها افزایش خواهد یافت و آن‌ها خواهند توانست که اراضی اردن را به تملک درآورند یا تحت عنوان سرمایه‌گذار وارد این کشور شوند.

وی با اشاره به تلاش‌های پیشین صهیونیست‌ها جهت تملک اراضی وادی موسی و وادی عربه در جنوب اردن گفت: تصویب این لایحه که ضوابط مشخصی ندارد، می‌تواند به نفوذ حقیقی و حقوقی دشمن صهیونیستی تحت پوشش تابعیت کشور‌های بیگانه منجر شود. این موضوع بسیار خطرناک است و به تملک اراضی کشور توسط صهیونیست‌ها خواهد انجامید.

العرموطی هشدار داد: با توجه به سخنانی که از داخل اراضی اشغالی مبنی بر وجود حق صهیونیست‌ها در تصاحب اراضی اردن به گوش می‌رسد، ممکن است این تلاش‌ها گسترش پیدا کنند و به مناطق دیگر نیز کشیده شوند.

این نماینده اردنی افزود: در پارلمان اردن رویکردی مبنی بر عدم تصویب این لایحه وجود دارد؛ زیرا مواد اختلاف‌برانگیزی در آن وجود دارد که بر اساس آن هیئت وزیران اجازه خواهد یافت بدون وجود ضوابط کافی و واقعی، اراضی اردن را به برخی شرکت‌ها واگذار کند.

گفتنی است به دلیل وجود شهری تاریخی در منطقه البتراء واقع در جنوب اردن و ادعا‌های صهیونیست‌ها نسبت به مالکیت آن، شهرک‌نشینان صهیونیست توجه ویژه‌ای به این منطقه دارند و از همین رو، نگرانی‌های مردم و نمایندگان پارلمان اردن افزایش یافته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار