کد خبر: 1176485
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
الازهر مصر در بیانیه‌ای با ابراز تاسف عمیق از اقدامات خشونت آمیز در منطقه دارفور در غرب سودان، خواستار پایان دادن به درگیری و جنگ در این کشور شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، در بیانیه الازهر درباره جنگ داخلی در سودان آمده است: صدها خانواده مجبور به ترک خانه‌ها و کشور خود شده‌اند تا فرار کنند و جان خود را از بلای درگیری‌ها نجات دهند.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، الازهر از طرف‌های درگیر در سودان خواست که منافع وطن و میهن خود را در اولویت قرار دهند، به صدای عقل و خرد گوش فرا دهند، به میز گفت‌وگو بازگردند و به مناقشات و درگیری‌هایی که نتیجه آن کشتار و تخریب بیشتر است، پایان دهند.

الازهر مصر در ادامه از همه سازمان‌ها و نهادهای امدادی بین‌المللی خواست تا کاروان‌های کمک‌های فوری را به مناطق آسیب‌دیده در سودان ارسال کنند.

در همین راستا، منابع خبری امروز اعلام کردند که یگان توپخانه ارتش سودان مواضع نیروهای پشتیبانی سریع را در محله های ارکویت، المعموره و الجریف در جنوب شرقی خارطوم پایتخت این کشور هدف قرار داد.

برپایه این گزارش، جنگنده‌های ارتش به تجمعات نیروهای پشتیبانی سریع در منطقه سوبا حمله کردند و ستون‌های غلیظی از دود در آسمان منطقه به هوا برخاست.

هواپیماهای ارتش سودان همچنین سه موضع نیروهای پشتیبانی سریع را در مجاورت منطقه نظامی الشجره در جنوب خارطوم بمباران کردند.

منابع خبری همچنین در این باره از شنیده شدن صدای چند انفجار شدید در خارطوم در نتیجه این درگیری‌ها خبر داده‌اند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها ثمری نداشته است.

تاکنون چندین بار در سودان با وساطت بین‌المللی آتش‌بس اعلام شده است اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض کرده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار