کد خبر: 1176311
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت: اکنون که برخی کشور‌ها تهدید به استفاده از سلاح هسته‌ای می‌کنند، سایه جنگ هسته‌ای دوباره بر روی کره زمین ظاهر شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، دبیرکل سازمان ملل در پیام خود که ایزومی ناکامیتسو معاون وی و نماینده عالی امور خلع سلاح در مراسم بزرگداشت یادبود صلح هیروشیما در هفتاد و هشتمین سالگرد بمباران اتمی این شهر آن را قرائت کرد، افزود: طبل جنگ هسته‌ای بار دیگر می‌کوبد و بی‌اعتمادی و تفرقه در حال افزایش است.

گوترش تاکید کرد: سایه هسته‌ای که بر سر جنگ سرد وجود داشت دوباره ظاهر شده است و برخی کشور‌ها با بی‌احتیاطی بار دیگر شمشیر‌های هسته‌ای را به صدا در می‌آورند و تهدید به استفاده از این ابزار‌ها می‌کنند.

دبیرکل سازمان ملل در پیام خود همچنین خواستار رد کامل سلاح‌های هسته‌ای شد و خاطرنشان کرد: از بین بردن سلاح‌های هسته‌ای همچنان بالاترین اولویت خلع سلاح سازمان ملل است.

این مقام ارشد سازمان ملل در ادامه با تاکید بر اینکه تنها راه برای از بین بردن خطر هسته‌ای، از بین بردن سلاح‌های هسته‌ای است، یادآور شد: تا زمانی که سایه هسته‌ای یک بار برای همیشه برداشته نشود، آرام نخواهیم گرفت.

به نوشته خبرگزاری تاس، نیرو‌های مسلح ایالات متحده اولین بمباران اتمی تاریخ را با حمله به شهر‌های هیروشیما و ناکازاکی ژاپن در اواخر جنگ جهانی دوم مرتکب شدند.

این بمباران‌ها به عنوان راهی برای تسریع تسلیم امپراتوری ژاپن توجیه شد. این حملات تنها نمونه‌ای از استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در یک درگیری نظامی در تاریخ بشریت است.

بر اساس برآورد‌های مختلف، انفجار بمب اتمی بر فراز هیروشیما تنها در عرض یک روز بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزار کشته برجای گذاشت.

این در حالی است که تا پایان سال ۱۹۴۵، تعداد قربانیان این فاجعه به دلیل کسانی که در بیمارستان‌ها بر اثر جراحات و تشعشعات جان خود را از دست دادند، به ۱۴۰ هزار نفر افزایش یافت.

هر سال اسامی جدیدی به این فهرست غم‌انگیز اضافه می‌شود. در طول سال گذشته تقریباً ۵ هزار نام جدید به این لیست اضافه شد. علاوه بر این، اسامی افرادی که در جریان انفجار جان خود را از دست داده‌اند، اما مرگ آن‌ها تا کنون تائید نشده نیز به این لیست اضافه شده و در حال حاضر تعداد کل قربانیان از ۳۵۰ هزار نفر فراتر رفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار