کد خبر: 1175562
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۵
نخستین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و مکزیک به صورت وبیناری برگزار و درباره مسائل کنسولی، توسعه همکاری‌های قضایی و تسهیل صدور روادید گفت‌وگو شد.نخستین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و مکزیک به صورت وبیناری برگزار و درباره مسائل کنسولی، توسعه همکاری‌های قضایی و تسهیل صدور روادید گفت‌وگو شد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، نخستین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و مکزیک روز سه‌شنبه دهم مرداد ماه به صورت وبیناری برگزار شد. این وبینار در راستای توسعه و‌ تعمیق همکاری‌های کنسولی بین دو کشور به ریاست مدیران کل کنسولی وزارت امور خارجه دو کشور برگزار شد.

طرفین درخصوص مسائل کنسولی از جمله تبادل تجربه در حوزه‌‌های مهاجرت، حمایت‌های کنسولی، توسعه همکاری‌های قضایی، تسهیل صدور روادید و افزایش مراودات مردمی گفت‌وگو کردند.

گسترش همکاری‌های دو‌طرف در موضوعاتی چون مهاجرت اتباع افغانستان، افزایش همکاری مشترک در معاضدت قضایی و تبادل پیش نویس‌ مشترک مورد تأکید طرفین قرار گرفت.

دو طرف همچنین بر تسهیل حداکثری سفر متقابل اتباع دو کشور و رفع موانع و مشکلات احتمالی تأکید کردند. همچنین مقرر شد دور بعدی این نشست به صورت حضوری برگزار شود.

به گزارش فارس، «لورنا پینیون» نماینده مجلس و رئیس گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران و جمعی از اعضای این گروه ۱۶ اردیبهشت ماه سالجاری در سفر به تهران با علیرضا بیکدلی، معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه دیدار و درباره موضوعات مرتبط با دیپلماسی پارلمانی و راه‌های گسترش همکاری‌ها خصوصا در زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار