کد خبر: 1175266
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: روند فعالیت صرافی‌های متخلف و غیرمجاز بدین ترتیب است که با ایجاد یک فرایند عرضه و تقاضای کاذب، موجب ایجاد بحران‌های ارزی و افزایش قیمت می‌شوند‌ و ضرورت دارد‌ با این متخلفان برخورد قانونی و سخت صورت گیرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، ‌قاسم کریمی درباره‌ نقش صرافی‌های غیر مجاز و متخلف در بحران‌های ارزی اظهار داشت: صرافی‌های غیرمجاز و متخلف یکی از دلایل اصلی افزایش بی رویه قیمت‌های ارز و بر هم خوردن ثبات بازار ارز هستند.

وی افزود: به‌طور کلی‌ صرافی‌های متخلف با کسب و کار غیرمجاز خود موجب بروز اختلال در اقتصاد، افزایش قیمت‌ها، عدم توزیع صحیح و همچنین گریز و فرار از قانون می‌شوند و مشکلات زیادی را ایجاد می‌کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: صرافی‌های مجاز، عملکرد و وظیفه مشخصی در بازار دارند و امور مربوط به سامانه نیما و تامین ارز صادرات و واردات کالا را پوشش می‌دهند، اما وقتی پای تامین ارز برای سفرهای خارجی مثل هزینه‌های دانشجویی و درمانی و همچنین فعالیت تجار و بازرگانان پیش کشیده می‌شود، باید منتظر نقش‌آفرینی صرافی‌های غیر مجاز و متخلف هم باشیم.

به گفته کریمی، ‌وابستگی برخی افراد به صرافی‌های متخلف، دلالان و صرافی‌های مذکور را توانمندتر ساخته است و موجب شده است‌ با توجه به اهمیت تامین ارز برای متقاضیان، روند قیمت‌گذاری را در اختیار بگیرند.

وی با تأکید بر ضرورت برخورد قانونی با صرافان غیرمجاز و متخلف، گفت: بی تردید بانک مرکزی و نهادهای قضایی و نظارتی باید با این صرافان متخلف و دلالان ارز برخورد کنند، متاسفانه برخی از فعالان بخش خصوصی و همچنین صرافان متخلف و فرصت‌طلب، مراعات حال مردم و فعالان اقتصادی را نمی‌کنند و در یکی از تنگناهای تاریخی اقتصاد ایران، مشغول دلالی و سوء استفاده هستند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: روند فعالیت صرافی‌های متخلف و غیر مجاز بدین ترتیب است که با ایجاد یک فرایند عرضه و تقاضای کاذب، موجب ایجاد بحران‌های ارزی و افزایش قیمت می‌شوند‌، ضرورت دارد‌ با این متخلفان برخورد قانونی و سخت صورت گیرد.

بنابراین گزارش یکی از عوامل بروز التهابات ارزی و تورم در جامعه، فعالیت صرافان غیرمجاز است که‌ با ایجاد نوسانات ارزی سودجویی از دارایی‌های مردم را انجام می‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار