کد خبر: 1175087
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
دولت عراق ۲ متهم تحت تعقیب پرونده فساد مالی این کشور را که به عمان فرار کرده بودند، از مسقط تحویل گرفت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، هیات مبارزه با فساد مالی در عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: دو متهم به فساد مالی را که پیشتر در وزارت مسکن و شهرسازی و کشاورزی عراق مسئولیت داشتند و به دلیل اتهام فساد مالی تحت تعقیب قرار گرفته بودند، از عمان بازگرداند.

بر اساس این بیانیه، این افراد مدیر کل سابق برنامه ریزی امور عمرانی وزارت «مسکن، شهرسازی و شهرداری ها» و مدیرکل سابق اداره کشاورزی استان الانبار هستند که بر اساس صدور حکم بین المللی در خاک عمان دستگیر و به بغداد بازگردانده شدند.

هیات مبارزه با فساد مالی در عراق افزود: یک تیم از اداره استرداد به همراه نماینده یگان امنیتی پلیس عربی و بین‌المللی در وزارت کشور (اینترپل)، این افراد را که با سوء استفاده از موقعیت شغلی به اموال دولتی تصرف غیرقانونی انجام داده بودند، صبح امروز در مسقط تحویل گرفتند و با انتقال به بغداد، آن‌ها را تحویل مقامات قضایی دادند تا عادلانه محاکمه شوند.

این بیانیه اشاره کرد که دادگاه‌های مرکزی مبارزه با فساد و جنایی استان الانبار پیشتر این افراد را بر اساس مفاد مواد ۲۴۰ - ۳۱۶ قانون مجازات عراق بصورت غیابی محکوم کرده بودند.

هیات مبارزه با فساد در عراق در آبان سال گذشته از صدور ۴۶ حکم بازداشت و احضار برای مقامات بلندپایه در ارتباط با شبهات فساد خبر داد.

این احکام برای ۲ نماینده سابق مجلس، چهار وزیر سابق، یک معاون سابق وزیر، یک استاندار سابق، پنج استاندار پیشین، چهار عضو شورای استانداری سابق و ۲۴ مدیر کل سابق و اسبق صادر شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار