کد خبر: 1174057
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷
دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی روز چهارشنبه با اشاره تعلیق توافق غلات مدعی شد که که روسیه به دنبال استفاده از سلاح گرسنگی است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو روز چهارشنبه اقدام روسیه در تعلیق توافق غلات را محکوم کرد.

وی طی سخنانی گفت: «اقدام روسیه در خروج از توافق غلات را محکوم کرده و مسکو با این اقدام به دنبال استفاده از سلاح گرسنگی و توجیه اقداماتش در دریای سیاه است.».

استولتنبرگ به جنگ اوکراین نیز اشاره کرد و گفت که همپیمانان به تشدید تلاش‌های خود برای اوکراین و افزایش هوشیاری در منطقه ادامه خواهند داد.

این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه روز سه‌شنبه گفت که بازگشت مسکو به توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین در دریای سیاه غیرممکن شده است.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین توضیح داد: «بازگشت به توافق غلات غیرممکن شده است، زیرا بخش مربوط به روسیه در آن اجرا نشده است. روسیه در سن‌پترزبورگ با کشور‌های آفریقایی درباره توافق غلات و تلاش‌های مسکو برای حمایت از بازار‌های جهانی مذاکره می‌کند».

وی درباره کشف آثار مواد منفجره در یکی از کشتی‌های حامل غلات اوکراینی اظهار داشت: «با تلاش‌های کی‌یف برای استفاده از گذرگاه‌های صادرات غلات برای مقاصد نظامی و انجام حملات تروریستی علیه روسیه مقابله می‌کنیم».

سخنگوی کرملین درباره نشست روسیه با سران کشور‌های مهم آفریقا نیز تصریح کرد: «تمام کشور‌های آفریقایی تحت فشار بی‌سابقه‌ای از سوی آمریکا، فرانسه و دیگر کشور‌های غربی برای ممانعت از برگزاری نشست با روسیه قرار گرفته‌اند. باید این فشار‌ها را محکوم کرد».

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار