کد خبر: 1173989
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲
طبق اعلام مقامات محیط زیست استرالیا، گروهی نزدیک به ۱۰۰ نهنگ خلبان قبل از اینکه در غرب استرالیا به سمت ساحل بروند، رفتار غیرعادی از خود نشان دادند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، دسته نهنگ‌های خلبان تقریباً یک روز کامل در آب‌های کم عمق ساحلی دورافتاده در غرب استرالیا دور هم جمع شدند. گاهی به شکل دایره می‌شدند، یا به صورت خطی پخش می‌شدند، یا حتی برای چند لحظه به شکل قلب در می‌آمدند.

به گزارش نیویورک تایمز، برخی از ساکنان اوایل این هفته از این منظره غیرعادی هیجان زده شدند. اما مقامات و محققان، که از این رفتار گیج شده بودند، نگران بودند که یک به گِل نشستن گسترده قریب الوقوع باشد.

کیت اسپروگیس، بوم شناس پستانداران دریایی در دانشگاه استرالیای غربی، گفت که این رفتار واقعاً غیرمعمول بود. نهنگ‌های خلبان سالم معمولاً این‌گونه رفتار نمی‌کنند.

روز چهارشنبه، ترس محققان تأیید شد. گروهی متشکل از حدود ۱۰۰ نهنگ خلبان باله بلند به سمت ساحل هجوم بردند و در ساحل Cheynes، در جنوب غربی استرالیا به گل نشستند.

امدادگران برای نجات آن‌ها با سرعت اقدام کردند. هنگامی که یک نهنگ خلبان که می‌تواند تا ۳۰۰۰ کیلوگرم وزن داشته باشد از آب خارج شود، اندام‌های آن می‌توانند به تدریج زیر وزن خود خرد شوند. حتی زمانی که نهنگ‌ها با موفقیت به دریا بازگردانده می‌شوند، اغلب خود را دوباره به گل می‌اندازند.

مقامات گفتند تا روز چهارشنبه، ۵۲ نهنگ مرده بودند. تیمی از داوطلبان محلی و مقامات حفاظت از محیط زیست موفق شدند ۴۵ نهنگ باقیمانده را به داخل آب منتقل کنند و با استفاده از قایق‌ها و کایاک ها، آن‌ها را به دریا بازگردانند. مقامات گفتند، با این حال، نهنگ‌ها دوباره در امتداد ساحل به گل نشستند.

محققان دقیقاً نمی‌دانند چرا به گل نشستن دسته جمعی اتفاق می‌افتد. دکتر اسپروگیس گفت: یک تئوری این است که زمانی این اتفاق می‌افتد که سردسته گروه مریض می‌شود و در آب‌های کم عمق شنا می‌کند و سایر اعضای گروه با توجه به پیوند‌های اجتماعی تنگاتنگشان از آن پیروی می‌کنند. او گفت که دلیل دیگر می‌تواند این باشد که آن‌ها به دلیل صدای بلند زیر آب به سمت سواحل سرگردان می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار