کد خبر: 1173934
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
استرالیا شرکت «متا» مالک اینستاگرام و واتس‌اپ را به دلیل جمع‌آوری اطلاعات کاربران، 14 میلیون دلار جریمه کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  یک دادگاه استرالیایی شرکت متا را به پرداخت جریمه ای بالغ بر 14 میلیون دلار به دلیل جمع آوری اطلاعات کاربران از طریق یک برنامه تلفن هوشمند محکوم کرد.

همچنین دادگاه این کشور دستور داده تا متا 400هزار دلار هزینه حقوقی این شکایت که توسط کمیسیون رقابت و مصرف‌کننده استرالیا مطرح شده را به این نهاد پرداخت کند.

متا بعد از رسوایی بزرگ در مورد استفاده شرکت تجزیه و تحلیل داده «کمبریج آنالیتیکا» از داده های فیسبوک در انتخابات سال 2016 ایالات متحده هنوز با اقدام مدنی دفتر کمیسر اطلاعات استرالیا به دلیل همکاری با این شرکت مواجه است.

حکم روز چهارشنبه(4مرداد) برای متا در رابطه با یک سرویس وی‌پی‌ان بود که این شرکت از اوایل سال 2016 تا اواخر 2017 به نام Onavo ارائه و به عنوان راهی برای حفظ امنیت اطلاعات شخصی آن را تبلیغ کرد. وی‌پی‌ان‌ها هویت کاربر اینترنت را با دادن یک آدرس آنلاین متفاوت به رایانه آنها مخفی می کنند.

قاضی وندی آبراهام گفت:« فیس‌بوک از Onavo برای جمع‌آوری مکان، زمان و فرکانس کاربران با استفاده از سایر برنامه‌های گوشی‌های هوشمند و وب سایت ها استفاده کرده است.»

او اضافه کرد که دادگاه می‌توانست متا را صدها میلیارد دلار جریمه کند زیرا استرالیایی‌ها برنامه را ۲۷۱هزار و۲۲۰ دفعه دانلود کرده‌اند و هر نقض قانون مصرف‌کننده ۱.۱ میلیون دلار استرالیا جریمه دارد.

متا که در سال گذشته 116 میلیارد دلار درآمد جهانی داشت، در بیانیه‌ای اعلام کرد که هرگز به دنبال گمراه کردن مشتریان نبوده است و در چندین سال گذشته ابزارهایی ساخته‌ تا به مردم شفافیت و کنترل بیشتری بر نحوه استفاده از داده‌هایشان بدهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار