کد خبر: 1173569
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴
تایوان بخش‌هایی از رزمایش‌ نظامی سالانه خود را که قرار بود امروز سه‌شنبه برگزار شود لغو کرد چرا که مقامات این جزیره بر افزایش آمادگی برای مقابله با طوفان احتمالی در روزهای آینده تمرکز کرده‌اند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، هشدار در مورد احتمال بروز طوفانی که به گفته مقامات تایوان می‌تواند مخرب‌ترین طوفانی باشد که در عرض چهار سال اخیر این جزیره را درگیر خود کرده است، سطح هشدار و آمادگی‌های مرتبط با آن را افزایش داده است.

طوفان در این زمان از سال در نزدیکی تایوان رایج است اما این جزیره نیمه گرمسیری از سال ۲۰۱۹ به طور مستقیم توسط طوفان مورد اصابت قرار نگرفته و همین موضوع مقامات را بر آن داشته است تا به دقت مراقب اوضاع باشند.

به گفته مقامات هواشناسی چین، انتظار می‌رود طوفان «دوکسوری» که در مقیاس پنجگانه خطرسنجی طوفان‌های استوایی رده چهارم اَبَرطوفان را به خود اختصاص داده است، وارد کانال «باشی» شود که تایوان و فیلیپین را در جهت غرب به شمال غربی جدا می‌کند و قبل از فروکش کردن در سواحل جنوبی چین از نزدیکی آب‌های سواحل جنوبی جزیره تایوان عبور می‌کند.

وزارت دفاع تایوان بخش‌هایی از رزمایش اصلی سالانه هان کوانگ را که برای امروز سه‌شنبه برنامه‌ریزی شده بود، به دلیل نگرانی‌های ایمنی و نیاز به آماده‌سازی برای این طوفان احتمالی لغو کرده است.

اداره هواشناسی تایوان هشدارهای دریایی صادر و اعلام کرده است که در اواخر روز سه‌شنبه هشدارهای زمینی را برای شهرستان‌های جنوبی صادر می‌کند و از ساکنان آنها می‌خواهد خود را برای بارش باران‌ و وزش بادهای شدید آماده کنند.

هنوز مشخص نیست که طوفان چگونه می‌تواند بر رزمایش پنج روزه‌ای تأثیر بگذارد که قرار است این هفته در سراسر تایوان برگزار شود و بر دفاع از فرودگاه بین‌المللی اصلی این جزیره و نحوه باز نگه داشتن خطوط دریایی در صورت محاصره چین تمرکز دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار