کد خبر: 1173363
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
یکی از نمایندگان مجلس ترکیه هشدار داد به خاطر شدت گرفتن بحران اقتصادی در این کشور، خودکشی افراد زیر 15 سال به شدت افزایش یافته است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، تحسین بکان، نماینده مجلس از حزب جمهوری خلق ترکیه که از احزاب مخالف حزب حاکم به شمار می‌رود، نسبت به افزایش خودکشی کودکان و نوجوانان در این کشور در سایه شدت گرفتن بحران اقتصادی هشدار داد و گفت اتفاق اخیر که یک کودک خود را در استانبول جلوی قطار انداخت، یکی از نشانه‌های شدت گرفتن روند خودکشی کودکان و نوجوانان در کشور است.

اطلاعات اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد طی سال‌های گذشته 1673 کودک و نوجوان زیر 15 سال در ترکیه دست به خودکشی زده‌اند.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد در دوره حاکمیت حزب عدالت و توسعه نرخ خودکشی در ترکیه 53 درصد افزایش یافته و از 2705 مورد در سال 2003 به 4146 مورد در سال 2022 رسیده است. به طور کلی در بازه زمانی سال 2003 تا 2022 در مجموع 63244 نفر در ترکیه دست به خودکشی زده‌اند.

بکان می‌گوید افزایش خودکشی کودکان و نوجوانان یک نگرانی بزرگ برای جامعه است که بخشی از آن به سخت‌تر شدن شرایط اقتصادی خانوارهای مربوط می‌شود.

این نماینده مجلس ترکیه از سیاست‌مداران این کشور خواست تا حمایت‌های اجتماعی از کودکان و نوجوانان در شرایط اقتصادی سخت کنونی را افزایش دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار