کد خبر: 1173203
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
دفتر نمایندگی دائم روسیه در یونسکو امروز خواستار محکوم کردن قتل خبرنگار نظامی این کشور از سوی این نهاد بین‌المللی شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، دفتر نمایندگی دائم فدراسیون روسیه در یونسکو امروز یکشنبه اعلام کرد: روسیه خواستار محکومیت قتل خبرنگار نظامی کشورش توسط اوکراین از سوی یونسکو است.

بر اساس اعلام این رسانه، دفتر نمایندگی دائم روسیه در یونسکو در بیانیه خود اعلام کرده است که مسکو از این نهاد سازمان ملل می‌خواهد تا قتل «روستیسلاو ژوراولف» را محکوم کرده و از کشور‌های عضو بخواهد تا به این جنایت شنیع کی یف واکنش نشان دهند.

ویاچسلاو گلادکف، رئیس منطقه بلگورود روسیه دیروز گفت که نیرو‌های مسلح اوکراین با مهمات خوشه‌ای دریافتی از آمریکا به روستای «ژوراولیِفکا» حمله و زیرساخت‌های غیرنظامی را بمباران کردند.

به گفته وی، شبه نظامیان ارتش اوکراین از ۲۱ گلوله توپخانه و ۳ پرتابه خوشه‌ای برای بمباران استفاده کردند.

جان کربی، مشاور امنیت ملی کاخ سفید اوایل هفته اعلام کرد که اوکراین استفاده از مهمات خوشه‌ای که واشنگتن برای آن‌ها فرستاده را آغاز کرده و مدعی شد که کی‌یف «درست و به‌جا» از آن‌ها استفاده خواهد کرد.

در همین راستا، «دمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل هم درباره کشته شدن «روستیسلاو ژوراولف» روزنامه نگار خبرگزاری ریانووستی بر اثر انفجار مهمات خوشه‌ای در سخنانی اعلام کرد: ایالات متحده از تمام مرز‌های اخلاقی عبور کرده است. واشنگتن آن‌ها در اختیار اوکراین قرار می‌دهد تا روزنامه نگاران را در اوکراین بکشند.

به گزارش اسپوتنیک، «روستیسلاو ژوراولف» خبرنگار نظامی ریانووستی (۲۰۲۳-۱۹۸۹) بود.

به گزارش وزارت دفاع روسیه، دیروز ۲۲ ژوئیه حدود ساعت ۱۲:۰۰ به وقت محلی یگان‌های نیرو‌های اوکراینی حمله توپخانه‌ای را به گروهی از خبرنگاران مرکز اطلاعات ایزوستیا و خبرگزاری ریانووستی انجام دادند که طی آن ۴ خبرنگار با شدت متفاوت زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک، در جریان تخلیه، روستیسلاو ژوراولف، روزنامه نگار خبرگزاری ریانووستی، بر اثر جراحات ناشی از انفجار مهمات خوشه‌ای جان خود را از دست داد.

دو خبرنگار روس دیگر نیز در این بمباران زخمی شدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار