کد خبر: 1173023
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
وزارت خارجه عربستان سعودی طی بیانیه‌ای، هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک را محکوم کرد و درباره تکرار چنین اهانت‌هایی بشدت هشدار داد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه عربستان سعودی، امروز (یکشنبه، ۲۳ جولای) با صدور بیانیه‌ای، عدم اتخاذ اقدامات لازم برای ممانعت از تکرار هتک حرمت قرآن کریم و اهانت به مقدسات اسلامی را بشدت محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزارت خارجه این کشور بی‌توجهی به اتخاذ اقدامات لازم برای ممانعت از تکرار هتک حرمت قرآن کریم و توهین به مقدسات اسلامی را به شدت محکوم کرد که آخرین آنبه اقدام یک گروه تندرو در دانمارک در اهانت به قرآن کریم و سردادن شعارهای نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان در برابر سفارت عراق در کپنهاگ، باز می‌گردد. 

در ادامه این بیانیه آمده است: عربستان سعودی، با شدیدترین عبارات، این اقدامات را که موجب خشونت و نفرت میان ادیان می‌شود، محکوم می‌کند. تکرار چنین اقدامات تحریک‌آمیزی علیه احساسات میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان، نقض آشکار قوانین و عرف‌های بین المللی است.

جمعه پیش (۲۱ جولای) اعضای گروه راست‌افراطی که خود را «میهن‌پرستان دانمارک» می‌نامند، در مقابل سفارت عراق در پایتخت دانمارک، در حالی که پلاکاردهایی ضد اسلامی در دست داشتند، علیه دین اسلام  شعار سر دادند. پرچم عراق و قرآن کریم را بر روی زمین انداخته و آن را لگدمال کردند و سپس آتش زدند و این اقدام خود را به صورت زنده در حساب کاربری خود در فیس‌بوک منتشر کردند. 

 پنجشنبه پیش نیز با مجوز دولت سوئد، «سالوان مومیکا» یک پناهجوی ۳۷ ساله عراقی که در سوئد زندگی می‌کرد در اهانت به قرآن کریم، این کتاب مقدس را لگدمال کرد و این در شرایطی صورت گرفت که چند هفته قبل نیز او صفحاتی از این کتاب مقدس را در مقابل یک مسجد در استکهلم سوزانده بود.

در ماه ژانویه پیش نیز «راسموس پالودان» رهبر یک حزب بسیار راست‌افراطی دانمارک در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم، نسخه‌ای از کتاب قرآن را سوزانده بود که همین اهانت موجب بروز خشم در سراسر جهان اسلام شده بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار