کد خبر: 1172520
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
مدیرعامل بنیاد برکت مطرح کرد
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل توسط بنیاد برکت در کشور خبر داد و گفت: امیدواریم با این همکاری‌های نظام‌مند شاهد رفع فقر از چهره کشور‌های اسلامی باشیم.

به گزارش جوان آنلاین آیین امضای تفاهم‌نامه مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، امروز جمعه، برگزار شد و محمد ترکمانه در این آیین اظهار داشت: بنیاد برکت یکی از نهاد توسعه گر است و با اقدامات خود توانسته یکی از موثرترین نهاد‌ها در محرومیت زدایی باشد.

وی، کار با این سازمان را شروع فعالیت‌های بین المللی بنیاد برکت دانست و گفت: امیدواریم بتوانیم در پی این تفاهم‌نامه موجب رفع فقر از کشور‌های جهان اسلام باشیم.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: این بنیاد تاکنون در بیش از ۱۶ هزار روستا که ۷۰ درصد جمعیت کشور را پوشش می‌دهند، فعالیت‌های محرومیت زدایی داشته و یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است.

به گفته وی، توسعه بیش از ۳۰۰ هزار طرح اقتصادی خرد و کوچک، حضور هزار نفر تسهیل‌گر اقتصادی در سراسر کشور، سرمایه گذاری یکصد میلیون دلاری در حوزه دانش بنیان، از فعالیت‌های این بنیاد است.

وی همچنین تاکید کرد: این بنیاد از ابتدای فعالیت تا کنون بالغ بر پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری انجام داده است.

حسین کشیری عضو هیات مدیره مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی، نیز در این آیین اظهار داشت: بنا براین است که در کوتاه مدت و بلند مدت همکاری‌های چند جانبه‌ای بین این ۲ نهاد و سایر کشور‌های های جهان اسلام انجام شود.

وی با بیان اینکه این تفاهم نامه، اجرایی است افزود: دستاورد‌های که طی سال‌ها در بنیاد شکل گرفته، از طریق این تفاهم نامه در کشور‌های جهان اسلام گسترش بیشتری خواهد یافت.

طا‌ها آیهان رئیس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی، یکی از مهمترین کار‌ها در تمامی جوامع را اشتغالزایی دانست و گفت: در این زمینه نیاز داریم که برنامه ریزی لازم را انجام داده و مسیر را با طراحی الگو‌ها تدوین کنیم و ذهنیت‌ها را شکل دهیم.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت برنامه‌های خوبی را دنبال کرده است، گفت: در بحث جوانان همه این اقدامات انجام شده و در بازدید‌هایی که انجام شد شاهد مهارت آموزی‌ها در ایران بودیم.

آیهان ادامه‌داد: در این تفاهم‌نامه بر آموزش جوانان تاکید شده و امیدوار هستیم جوانان در حوزه اشتغال‌زایی یه جایگاه واقعی خود دست پیدا کنند.

وی تاکید کرد: یکی از اقداماتی که هر جامعه به آن نیاز دارد موضوع مهارت و اشتغالزایی است و در این زمینه نیاز داریم برنامه‌های کاری و ایده پردازی داشته باشیم.

رییس مجمع جوانان سازمان همکاری اسلامی ادامه داد: امیدواریم همه جوانان در ایران از این اقدامات بهره‌مند شوند.

به گفته آیهان، همچنین در یادداشت تفاهمنانه آموزش به جوانان را تاکید داریم و امیدواریم به جوانان کمک کنیم جایگاه خود را در بازار کار پیدا کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار