کد خبر: 1171772
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶
وزیر کشور گفت: در راستای توسعه اشتغال و خروج از بحران بیکاری ظرفیت‌های اشتغال در استان‌های مختلف و محروم حمایت و احیا خواهند شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، احمد وحیدی عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان لنده اظهار داشت: کهگیلویه وبویراحمد قطب تولید گیاهان دارویی است که باید از این ظرفیت برای توسعه استفاده کرد.

وی بیان کرد: با توجه به درآمد بالای تولید گیاهان داروئی حضور سرمایه گذاران در این راستا نقش مهمی دارد.

وحیدی تصریح کرد: توسعه این صنعت در استان با ظرفیت کهگیلویه وبویراحمد به افزایش میزان اشتغالزایی این استان کمک شایانی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: باید توجه به جمعیت جویای کار در این استان باید اشتغال اولویت اصلی نهاد‌ها و بخصوص دولت باشد.

وحیدی تصریح کرد: در دوم سفر هیات دولت میزان بودجه شهرستان محروم لنده یکصد میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وزیر کشور بر توسعه راه‌ها بخصوص احداث جاده لنده به تشان و اتصال آن به جاده ملی پاتاوه به دهدشت تاکید کرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به رشد و تولید این مناطق کمک شایانی خواهد کرد.

وحیدی بر حمایت از عشایر و شهرداری لنده تاکید کرد و افزود: سهم اعتبارات این نهاد‌ها از محل اعتبارات استانی محفوظ خواهد بود.

به گزارش ایرنا، شهرستان قدیمی لنده به مرکزیت شهر لنده از شهرستان‌های ۹ گانه کهگیلویه و بویراحمد دارای جمعیتی افزون بر ۲۳ هزار نفر در فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده و سال هاست که در یک بن بست ارتباطی واقع شده است.

وجود ۱۰۰ اثر تاریخی و ارزشمند در شهرستان لنده، میانگین بارش سالانه ۶۰۰ میلی متری در این منطقه، موقعیت خاص عشایری برای رونق دامداری، وجود ظرفیت‌های کشاورزی، منابع طبیعی و به ویژه گیاهان دارویی، موقعیت اکولوژیکی و گردشگری، نزدیکی به دریا، قرار گرفتن در مسیر جاده ملی و ترانزیتی پاتاوه - دهدشت و نزدیکی به استان‌ها و بنادر جنوبی، موقعیت کوهستانی بودن برای مسایل امنیتی از مزیت‌های این شهرستان محسوب می‌شود.

رییس جمهور و اعضای هیئت دولت در دومین سفر استانی به کهگیلویه و بویراحمد صبح روز دوشنبه وارد یاسوج شدند.

همزمان با دومین سفر۲ روزه (۲۶ و ۲۷ تیر) رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه‌های مهمی در حوزه اقتصادی، عمرانی صنعتی، تولیدی و سرمایه‌گذاری پیش بینی شده که تحول عظیمی در عمران و آبادانی و بهبود معیشت مردم ایجاد می‌کند.
طرح‌های مهم عمرانی از جمله سد چم شیر، کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج و جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی با حضور رئیس جمهور و هیات همراه بهره برداری می‌شود.

در سفر نخست رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد در مهر ۱۴۰۰، تعداد ۲۱۷ طرح زیربنایی، زیرساختی و توسعه‌محور در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، راه، آب، نفت و گاز، پتروشیمی، گیاهان دارویی، صنعت و کشاورزی برای عبور از محرومیت‌ها و شتاب‌بخشی به روند توسعه‌ای این استان به تصویب رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار