کد خبر: 1171555
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
رئیس جمهور ترکیه امروز سفر 3 روزه خود به کشورهای حاشیه خلیج فارس را آغاز می‌کند و قصد دارد چندین توافق برای جذب 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری با این کشورها امضا کند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، امروز سفر سه روزه خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به کشورهای حاشیه خلیج فارس آغاز می‌کند. قرار است در این سفر توافقات برای جذب 50 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری از طرف کشورهای مقصد در ترکیه، امضا شود.

گفته می‌شود؛ 200 فعال تجاری اردوغان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در این سفر همراهی خواهند کرد. در کنار دیدار با مقامات قطر، امارات و عربستان، قرار است اردوغان در چندین نشست تجاری که کمیته روابط اقتصادی خارجی ترکیه در این کشورها تدارک دیده، شرکت کند.

نایل اولپاک، دبیر این کمیته گفته که برنامه‌ریزی شده تا قراردادهایی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های سلامت، انرژی، حمل و نقل، گردشگری و کشاورزی با کشورهای مقصد بسته شود.

جودَت ییلماز، معاون رئیس جمهور ترکیه، در این مورد گفته که توافقاتی برای انجام چند پروژه‌ در ترکیه و کشورهای مقصد، همچنین در کشورهای ثالث در این سفر انجام خواهد شد. بخشی از سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خیلی زود انجام می‌شود و بخشی از آن هم در آینده صورت می‌گیرد. ما انتظار سرمایه‌گذاری‌ بالا داریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار