کد خبر: 1171553
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
وزرای اقتصاد و روسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه 20، ساعاتی پیش نشست خود را در گاندی‌نگر هند آغاز کردند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، ساعاتی پیش نشست وزرای اقتصاد و روسای بانک‌های مرکزی کشورهای عضو گروه 20 با سخنرانی میرمالا سیتارامان، وزیر اقتصاد هند، آغاز شد.

وی در سخنرانی خود گفت که مسئولیتی که ما به عنوان وزرای اقتصاد داریم، این است که اقتصاد جهانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمت رشدی قوی، پایدار، متعادل و جامع ببریم.

اصلی‌ترین موضوعاتی که قرار است در این نشست دو روزه مطرح شود، موضوع بدهی کشورها، اصلاحات بانکی و تامین مالی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی خواهد بود.

ژانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا هم در این نشست گفته که چشم جهان به گروه 20 است تا پیشرفت‌هایی در برخی چالش‌های کلیدی نظیر تغییرات آب‌وهوایی و شیوع بیماری‌ها به عنوان بخشی از تلاش ما برای بهبود اوضاع اقتصاد جهانی حاصل شود.

 

وی همچنین گفت که تجدید ساختار بازپرداخت بدهی کشورهای فقیر از جمله زامبیا، یکی از موضوعات مورد بحث در نشست کنونی خواهد بود.

برخی مقامات حاضر در این نشست می‌گویند: چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان و یکی از اصلی‌ترین وام‌دهندگان به کشورهای کم‌درآمد و تحت فشار آسیایی و آفریقایی در برابر فهم مشترک ایجادشده بین کشورها در زمینه تغییر در ساختار بازپرداخت بدهی این کشورها، مقاومت می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار