کد خبر: 1170787
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
روز گذشته منابع صهیونیستی خبر دادند که دادگاه عالی این رژیم دادخواست برکناری بنیامین نتانیاهو از پست نخست وزیری این رژیم را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از دفاع پرس، با تشدید بحران تظاهرات‌های پیوسته و گسترده صهیونیست‌ها در خیابان‌ها و شهر‌های اراضی اشغالی بعد از عدم موفقیت و شکست خفت‌بار ارتش این رژیم در دو نبرد اخیر با جنبش جهاد اسلامی فلسطین و حمله نظامی به شهر و اردوگاه جنین و پیگیری طرح اصلاحات قضائی توسط شخص نتانیاهو از روز گذشته شاهد هستیم که برخی از منابع صهیونیستی گزارش دادند که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای نخستین بار دادخواست برکناری نتانیاهو از پست نخست وزیری را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

اما بر اساس اسناد و مدارک موجود و گزارش‌هایی که از عملکرد چند ماه نخست وزیری نتانیاهو جمع‌آوری و منتشر شده است می‌توان اینگونه نتیجه‌گیری کرد که عامل مهم و اصلی که موجب شده تا دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای اولین بار دادخواست برکناری بنیامین نتانیاهو از پست نخست وزیری را بررسی کند بی‌توجهی او نسبت به اولویت‌بندی منافع ملی این رژیم در برنامه ریزی و سیاست‌گذاری داخلی و خارجی است.

موضوع دیگری که بنیامین نتانیاهو را حتی قبل از تصدی پست نخست وزیری رژیم صهیونیستی شایسته برعهده گرفتن این پست نمی‌دانسته است درگیر بودن او در پرونده‌های فساد و رشوه بوده است. این اتهامات که بر اساس اسناد و مدارک موجود اثبات شده هم بوده آنقدر جدی و قطعی بوده که در همان زمانی که قرار بود به عنوان نخست وزیر این رژیم کاندید و انتخاب شود نیز احزاب و گروه‌های داخلی رژیم صهیونیستی او را فاقد صلاحیت لازم برای نشستن بر صندلی این پست می‌دانستند.

این در حالی است که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی سیاست‌های متضاد کابینه نتانیاهو نسبت به منافع این رژیم را به عنوان دلیل اعلام تنظیم دادخواست برای برکناری او از پست نخست وزیری اعلام کرده است. موضوعی که به خوبی نشان از این دارد که این چند ماه حضور نتانیاهو در پست نخست وزیری به غیر از زیان و خسارات سنگین و جبران ناپدیر منافع دیگری برای این رژیم به همراه نداشته است.

مسئله بسیار مهم و اساسی دیگری که در مصمم شدن دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای برکناری نتانیاهو از پست نخست وزیری موثر بوده، حرکات و اقدامات نخست وزیر فعلی این رژیم در رابطه دو طرفه با آمریکا بوده است. در حقیقت می‌توان گفت کابینه نتانیاهو با طرح‌ها و اقدامات افراطی خود نسبت به فلسطینیان، انجام حملات گاه و بی‌گاه به مسجد الاقصی و سایر اماکن مقدس مسلمانان نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در این اجرا داشته است.

موضوع مهم دیگری که در تصمیم دادگاه عالی رژیم صهیونیستی برای برکناری نتانیاهو از پست نخست وزیری موثر بوده برنامه‌ریزی این رژیم برای ساخت حداقل چهار هزار واحد مسکونی در قالب چندین شهرک صهیونیست‌نشین بوده است. زیرا همین تصمیم موجب مخالفت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا با اقدامات رژیم صهیونیستی شده که در نهایت شاهد تیرگی و سردی بی‌سابقه در روابط تل‌آویو با واشنگتن شده است.

بر همین اساس هم است که روز گذشته «بنی گانتز» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی در سخنانی اعلام کرد نخست وزیر این رژیم ضربه راهبردی بزرگی به تل‌آویو در خصوص رابطه با واشنگتن وارد می‌کند. او به این اظهارات هم بسنده نکرده بود و در تکمیل صحبت‌های خود به این مهم اشاره کرد که نتانیاهو تصمیم گرفته اسرائیل را از هم متلاشی کند. زمانی که هزاران صهیونیست به خیابان‌ها می‌آیند وی به جای آنکه آن‌ها را درک کند، به دیده تمسخر به معترضان نگاه می‌کند.

حال ماجرا زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانیم «توماس فریدمن» تحلیلگر آمریکایی که از افراد نزدیک به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا است در یکی از مقالات خود در روزنامه «نیویورک تایمز» انتقادات بسیار تندی را از کابینه نتانیاهو انجام داده است. این تحلیلگر آمریکایی در مقاله خود آورده «بنیامین نتانیاهو» حاضر است برای تحقق منافع شخصی و حزبی، رژیم صهیونیستی را به سمت جنگ داخلی پیش ببرد.

اما نکته جالب و البته بسیار نگران کننده این مقاله منتشر شده در «نیویورک تایمز» برای سران و مقامات رژیم صهیونیستی این است که «توماس فریدمن» در این نوشتار تصریح کرده که دولت بایدن عملاً بازنگری در روابط سیاسی خود با تل آویو را آغاز کرده است، هرچند فعلاً بحث تثبیت روابط نظامی و امنیتی با توجه به اهمیت ویژه‌ای که دارد همچنان مطرح است.

در پایان باید گفت تمامی قرائن و شواهد حاکی از این است که هرلحظه بر میزان و شدت بحران و تیره‌گی روابط رژیم صهیونیستی و آمریکا به دلیل نوع عملکرد و فعالیت بنیامین نتانیاهو و کابینه افراطی و تندرو او افزوده می‌شود و اگر همچنان او نخست وزیر این رژیم اشغالگر و نامشروع باشد دور از انتظار نیست که روابط تل‌آویو و واشنگتن بسیار بیش از این آسیب ببیند و از این روی است که دادگاه عالی رژیم صهیونیستی تصمیم به برکناری نتانیاهو از پست نخست وزیری گرفته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار