کد خبر: 1170553
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت: ما مشتاقانه منتظر یک آینده با اوکراین در ناتو هستیم و در این مسیر کار خواهیم کرد، اما حاضر نیستیم اوکراین را امروز دعوت کنیم. اگر امروز کی یف به عضویت ناتو در آید، این امر به معنی جنگ ناتو و آمریکا با روسیه است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا گفت: چرا ناتو، از جمله آمریکا و هر یک از ۳۱ عضو حاضر به پذیرش اوکراین در این نشست ناتو نبودند، دلیل آن در واقع کاملاً روشن است. اگر اوکراین امروز در ناتو پذیرفته می‌شد، این بدان معناست که ناتو با روسیه در جنگ خواهد بود و آمریکا امروز با روسیه وارد جنگ خواهد شد.

مشاور امنیت ملی آمریکا افزود که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در حاشیه نشست ناتو در لیتوانی «صادق» خواهد بود و پس از ابراز نارضایتی رهبر اوکراین از وضعیت عضویت کشورش در ناتو، بایدن به «دقت» اظهارات او گوش خواهد داد.

سالیوان گفت: پیام ائتلاف در روز گذشته این بود که ما مشتاقانه منتظر یک آینده با اوکراین در ناتو هستیم. ما با اوکراین در مسیر ناتو کار خواهیم کرد. اما ما حاضر نیستیم اوکراین را امروز دعوت کنیم.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: «زلنسکی آشکارا دیدگاه متفاوتی در این خصوص داشت. اما بایدن امروز با او صریح خواهد بود و استدلال و افکار خود را بیان خواهد کرد و سپس با دقت به آنچه زلنسکی می‌گوید گوش خواهد داد.

سالیوان با اشاره بر اصلاحات خاصی که اوکراین باید انجام دهد گفت که توپ در زمین اوکراین است، اما افزود که ناتو و اوکراین «بر حرکت سریع در زمینه‌های خاص برای بهبود وضعیت تمرکز خواهند داشت تا مقاومت دموکراسی در اوکراین را بهبود بخشند.»

وی در پاسخ به سوالی درباره جدول زمانی پایان جنگ گفت که تمایل اوکراین برای عضویت در ناتو "در سریع‌ترین زمان ممکن" را درک می‌کند، اما گفت که وضعیت "پویا" است.

او گفت: «ناتو همزمان با همکاری نزدیک با اوکراین باید بتواند انعطاف‌پذیری خود را حفظ کند تا در خصوص زمان پذیرش اوکراین در ناتو تصمیم گیری کند.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادامه ادامه داد: الحاق فنلاند و سوئد به این معنی است که آنچه روسیه در اوکراین انجام داد و واکنش غرب، وضعیت مسکو را پیچیده کرد.

این مقام دولت بایدن همچنین ادعا کرد: بایدن آماده است از هر وجب از خاک ناتو دفاع کند اگر روسیه ماده ۵ را آزمایش کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار