کد خبر: 1170484
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
همزمان با سفر رئیس جمهور به سه کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمباوه، هیاتی از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران برای انجام مذاکرات و طی مراحل لازم جهت امضای تفاهنامه ای بین روسای جمهور ایران و این کشورها به منظور انجام تبادلات صنعتی و اقتصادی در حوزه صنعت تراکتور در کشور زیمباوه حضور دارند. ایجاد خط مونتاژ تراکتورسازی ایران در زیمباوه

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مصطفی وحیدزاده مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هیاتی متشکل از مدیران حوزه صادرات گروه صنعتی تراکتورسازی ایران برای آماده سازی و تهیه متن مشترک به عنوان تفاهم‌نامه که توسط روسای جمهور امضاء خواهد شد به زیمباوه اعزام شده اند که خوشبختانه گفتگوها با جدیت و همیت دو طرف و به صورت مثبت و با نمایندگان وزارت امور خارجه، وزارت صنایع کشورهای انجام شده و ادامه دارد.

وی افزود: طرف زیمباوه ای بیشتر تاکید بر انتقال تکنولوژی و راه اندازی خط تولید دارد که گروه صنعتی تراکتورسازی ایران آمادگی کامل برای تحقق این امر را اعلام می دارد منتها محقق شدن این اصل به همراهی طرف آفریقایی و انجام سرمایه گذاری‌های لازم منوط می باشد.

وحیدزاده اضافه کرد: در مذاکرات صورت گرفته بین طرفهای ایرانی و آفریقایی حداقل تامین ۲۰۰ دستگاه انواع تراکتور از سوی تراکتورسازی ایران طی سال اول مشخصاً مورد تاکید می باشد، سپس راه اندازی خط تولید و ایجاد هاب منطقه، به منظور تامین تراکتور مورد نیاز تمام کشورهای این منطقه طی روز گذشته مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و همچنین در این گفتگوها بر رفع موانع موجود از جمله بحثهای مالی و تبادلات ارزی، برای تحقق این خواسته ها نیز راهکارهای از سوی دو طرف پیشنهاد شده است.

استقبال کشاورزان آفریقای از تراکتورهای ایرانی

وحیدزاده با اشاره به تاریخچه طولانی سالهای گذشته مراودات تجاری مجموعه تحت مدیریتش با زیمباوه، اوگاندا و کنیا گفت: خوشبختانه به جهت نگاه مثبت و استقبالی که کشاورزان این مناطق به تکنولوژی تراکتورهای تراکتورسازان دارند زمینه حضور موفق در این کشور و حتی تبدیل کردن این کشور به عنوان هاب و پایگاهی برای صادرات به سایر کشورهای آفریقایی و همجواره زیمباوه نیز وجود دارد که به این مزیتها باید عضویت زیمباوه در اتحادیه اقتصادی شرق آفریقا و نبود تعرفه بین کشورهای عضو این اتحادیه را اضافه کرد.

عضو هیات مدیره گروه صنعتی تراکتورسازی در پایان و در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در تبریز از پیش بینی خود برای منافع اقتصادی حاصل از به وجود آمدن و محقق شدن این تفاهم‌نامه گفت: مطمئناً عواید ارزی حاصل از به وجود آمد مراودت اقتصادی بین ایران و کشورهای آفریقایی، بخصوص در حوزه صنعت تراکتور که امروز از آن به عنوان سفیر صنعت ایران یاد می شود برای ایران عزیزمان قابل توجه خواهد بود.

وی حتی اذعان بر بیشتر بودن سود و ارزآوری حاصل از صادرات تراکتور به کشورهای آفریقایی نسبت به سایر کشورهای دنیا من جمله کشورهای آسیای و آمریکایی داشت.

گزارش فارس حاکی است، گروه صنعتی تراکتور سازی ایران در حاصل حاضر به بیش از ۲۵ کشور دنیا صادرات داشته و سال گذشته بیش از ۴۴ میلیون دلار ارز از محل صادرات این گروه ارز آوری برای کشور صورت گرفته است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار