کد خبر: 1170253
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۹
سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به عدم انسجام در بین اعضای ناتو گفت که نشست ناتو هنوز شروع نشده، به شکست منتهی شده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به نشست ناتو در «ویلنیوس» لیتوانی که ساعاتی پیش آغاز به کار کرد گفت که این نشست حتی قبل از آن‌که آغاز شود، شکست خورده است.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، زاخارووا به تصمیم اخیر «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین اشاره کرد و گفت: «تصمیم واشنگتن برای تأمین مهمات خوشه‌ای اوکراین حتی متحدان آمریکا را نیز شوکه کرد. تحقیر عمومی اوکراین، فقدان هرگونه درک منسجم از آنچه در حال رخ دادن است و این نشست ویلنیوس است و هرچ پیش برود، بدتر خواهد شد».

نشست سران ناتو ساعاتی پیش در حالی آغاز شد که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در آستانه این نشست در کانال تلگرامی خود به انتقاد از ناتو پرداخت.

وی در این خصوص گفت: «بی سابقه و پوچ است که هیچ چارچوب زمانی برای دعوت و یا برای عضویت اوکراین در ائتلاف وجود نداشته باشد و عبارات عجیبی در مورد شرایط دعوت از اوکراین به ائتلاف مطرح می‌شود».

از طرف دیگر، وبگاه تحلیلی «پولتیکو» در گزارشی به نقل از کارشناسان و تحلیلگران و مقام‌های سابق کشور‌های عضو ناتو گزارش کرد که اعضای ناتو در خصوص هزینه‌های حمایت از اوکراین در نبرد با روسیه دچار اختلاف شده‌اند.

بسیاری از تحلیلگران می‌گویند که کشور‌های عضو ناتو در خصوص پیوستن کی‌یف به ناتو دچار اختلاف هستند و علی‌رغم آن‌که بایدن گفته است که موافق ارسال بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین است، اما نگران است که پیوستن کی‌یف به ناتو، کشور‌های عضو این ائتلاف را به جنگ با روسیه سوق دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار