کد خبر: 1169619
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
نماینده رئیس جمهور روسیه در امور سوریه می‌گوید که در حال حاضر نقشه‌راهی برای عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق در حال تدارک است که پس از تکمیل آن، رؤسای جمهور ترکیه و سوریه با حضور رئیس‌جمهور روسیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «الکساندر لاورنتیف» فرستاده روسیه در امور سوریه، امروز (یکشنبه)، گفت مسائلی وجود دارد که عادی‌سازی روابط ترکیه و سوریه را به دشوار می‌کند.

فرستاده روسیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبکه «الحدث» در این باره اظهار داشت: «عادی‌سازی روابط دمشق و آنکارا با مسائل دشوار مشخصی مواجه است. حضور نظامی ترکیه در سوریه از جمله این دشواری‌هاست.»

الکساندر لاورنتیف اضافه کرد: «در حال حاضر تلاش‌هایی در حال انجام است تا یک نقشه‌راه برای عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق ایجاد شود. بعد از تکمیل این نقشه راه، اسد و اردوغان با حضور پوتین با یکدیگر دیدار خواهند کرد.»

لاورنتیف ادامه داد: «روابط ترکیه با یک سری گروه‌ها در سوریه (تروریست‌های سوریه) عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق را به چالش می‌کشاند.»

او همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش به حضور آمریکا در سوریه اشاره کرد و گفت: «اگر آمریکا در سوریه حضور نداشت، اوضاع بهبود می‌یافت. واشنگتن منابع سوریه را برای پرداخت هزینه نیروهایش غارت می‌کند.»

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه سابق ترکیه نیز اواخر اردیبهشت‌ماه اشاره کرده بود که این کشور به زودی نقشه راهی برای بهبود روابط با دولت سوریه ترسیم خواهد کرد.

ژ«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، بیستم اردیبهشت ماه، در جریان نشست چهارجانبه وزرای خارجه ایران، ترکیه، سوریه و روسیه در مسکو مسئله آماده‌سازی یک نقشه‌راه برای عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق را مطرح کرده بود.

او گفته بود: «نقشه راه حل و فصل مسائل سوریه باید برای نشست آتی ترکیه، سوریه، ایران و روسیه آماده و سپس به رؤسای جمهور این کشورها ارائه شود.»

تاکنون، کارشناسان، وزرای دفاع و وزرای خارجه سوریه و ترکیه با یکدیگر دیدار کرده‌اند. به‌رغم اشتیاق ترکیه برای عادی‌سازی هرچه سریع‌تر روابط با دمشق، اما سوریه خروج تمام نیروهای ترکیه از خاک خود را از جمله شروط عادی‌سازی روابط با آنکارا اعلام کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار