کد خبر: 1169540
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۸
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در یک سخنرانی ویدئو کنفرانسی، خواستار اتحاد همه مسلمانان برای مقابله با اسلام هراسی در جهان شد و هتک حرمت به قرآن کریم در سوئد را محکوم کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در سخنرانی برای چهل و ششمین کنوانسیون سالانه انجمن پزشکان پاکستانی تبار آمریکای شمالی، اتحاد مسلمانان به منظور مقابله با هتک حرمت قرآن کریم و اسلام هراسی در جهان را خواستار شد.

رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی که به صورت ویدئو کنفرانسی در چهل و ششمین کنوانسیون سالانه انجمن پزشکان پاکستانی تبار آمریکای شمالی (APPNA) ایراد شد، گفت: «حمله شرورانه به کتاب مقدس ما قرآن در سوئد در روز اول عید قربان ابعاد وحشتناک اسلام هراسی را آشکار می‌کند».

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان بر مسئولیت همه مسلمانان جهان برای مقابله با هتک حرمت علیه قرآن و جلوگیری کردن از تکرار چنین اقدامات شنیعی تاکید کرد.

او گفت: «همه ما، همه مسلمانان مسئولیت بزرگی داریم تا اطمینان حاصل کنیم که چنین اعمالی که در ترکیه به آن واکنش بسیار شدیدی داریم، تکرار نشوند. اگر یک دل و یک صدا عمل کنیم، هیچ کس در دنیا جرأت حمله به مقدسات مسلمانان را ندارد».

رئیس‌جمهور ترکیه در این سخنرانی بر پیوندهای قوی این کشور با پاکستان به عنوان دو کشور دوست تاکید کرد و افزود، ترکیه و پاکستان دارای روابطی استثنایی هستند.

درخواست اردوغان از مسلمانان جهان برای اتحاد به منظور مقابله با اسلام هراسی و مقابله با هتک حرکت علیه مقدسات اسلامی در ادامه واکنش‌های بین‌المللی علیه هتاکی به کلام الله مجید در سوئد انجام شده است.

اقدام غیر انسانی «سیلوام مومیکا» سوئدی عراقی تبار در هتک حرمت به ساحت قرآن کریم با اجازه پلیس سوئد، منجر به واکنش‌های شدید کشورهای مختلف اسلامی شد و همین موضوع مقام‌های کشورهای غربی را هم به واکنش واداشت.

مقام‌های عراق بعد از تظاهرات گسترده مردمی علیه هتاکی سیلوام مومیکا علیه قرآن کریم، ضمن محکوم کردن اقدام این سوئدی عراقی تبار در هتک حرمت به قرآن کریم، سفیر سوئد را احضار کردند و همچنین استرداد مومیکا را از سوئد را خواستار شدند تا او در ارتباط با هتاکی علیه مقدسات محاکمه شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار