کد خبر: 1167763
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷
پادشاه هلند با عذرخواهی به دلیل نقش این کشور در برده داری اظهار داشت که برده فروشی و برده داری جنایت علیه بشریت است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، پادشاه هلند روز شنبه در جشنی با حضور نوادگان بردگان بابت نقش این کشور اروپایی در برده داری در قرون گذشته عذرخواهی کرد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، «ویلم آلکساندر» پادشاه هلند در این زمینه گفت که بابت این قضیه به شدت متاثر است.

هلند یکی از کشور‌هایی است که سابقه دیرینه در برده داری و کشتار برده‌ها داشته است. علیرغم این که سهم هلند در بازار برده داری کمتر از سایر کشور‌های اروپایی به ویژه انگلیس و فرانسه بوده، اما شمار بیشتری از برده‌های هلند، جان خود را از دست می‌دادند. این امر نشان می‌دهد که هلند در ارائه خدمات درمانی به بردگان خود کوتاهی می‌کرده است.

بر اساس این گزارش، هزاران نفر از نوادگان بردگان از کشور «سورینام» در آمریکای جنوبی و جزایر «آروبا» در دریای کارائیب در جشن‌هایی در شهر «آمستردام» خاتمه برده داری را جشن گرفتند.

پادشاه هلند که در این مراسم شرکت کرده بود، اظهار داشت: «امروز من به عنوان پادشاه و به عنوان بخشی از دولت مقابل شما ایستاده ام. امروز من شخصا عذرخواهی می‌کنم. پیشتر نیز هلند «مارک روته» نخست وزیر هلند از طرف دولت عذرخواهی کرده بود.

پادشاه هلند گفت: «برده فروشی و برده داری جنایت علیه بشریت شناخته می‌شود.»

پیش از مراسم، نوادگان بردگان از پادشاه خواستند تا از این موقعیت برای عذرخواهی استفاده کند. چندی قبل برخی از کشور‌های حوزه کارائیب خواستار پرداخت غرامت از سوی هلند شدند. هلند پس از ۲۵۰ سال برده داری آخرین کشوری بود که برده داری را ملغی کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار