کد خبر: 1167676
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
برای نخستین بار در تاریخ معاملاتی بورس آمریکا ارزش کل بازار اپل در معاملات شب گذشته از 3 هزار میلیارد دلار عبور کرد.

‌به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، برای نخستین بار در تاریخ معاملات بورس وال استریت، ارزش شرکت اپل از 3 تریلیون دلار عبور کرد.

به گزارش رویترز، دلیل افزایش ارزش سهام اپل، انتظارات برای ورود موفق این شرکت به بازارهای جدید و انتظار برای بهبود اوضاع تورمی در آمریکا بوده است.

آمارهای موسسه ریفینیتیو نشان می‌دهد که ارزش هر سهم اپل در آخرین معاملات شب گذشته 2.3 درصد افزایش یافته و به 193.97 دلار رسیده و ارزش کل بازار این شرکت را به 3.05 تریلیون دلار رسانده است. درواقع این چهارمین روز پیاپی است که سهام اپل رشد می‌کند. البته ارزش سهام این شرکت تولید تجهیزات مخابراتی و گوشی‌های آیفون برای مدتی بالای 3 هزار میلیارد دلار ماند، اما زیر این رقم بسته شد.

به‌طور کلی ارزش سهام شرکت‌های شاخص‌ساز بورس آمریکا شامل اپل، تسلا و انویدیا در معاملات شب گذشته رشد خوبی را به ثبت رساندند و دلیل آن هم انتظار برای مؤثر واقع شدن تلاش‌های بانک مرکزی آمریکا در کنترل تورم بوده است.

به‌طور کلی از ابتدای سال جاری تاکنون ارزش سهم اپل 49 درصد افزایش یافته و دلیل آن هم انتظار بازار برای پایان یافتن روند افزایش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا و احتمال رفتن اپل به سمت استفاده از هوش مصنوعی بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار