کد خبر: 1167495
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
مشاور آموزشی کنکور خطاب به داوطلبان آزمون سراسری گفت: خانواده‌های داوطلبان کنکور باید در این روزهای پایانی دور هم جمع شوند، با هم فیلم ببینند، خاطرات خوش تعریف کنند و در این جمع‌ها درباره کنکور صحبت نکنند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود.

در فاصله تنها چهار پنج روز مانده تا کنکور، داوطلبان این آزمون روزهای پر استرسی را می‌گذرانند و می‌خواهند بدانند در این روزهای پایانی مانده تا آزمون و همچنین در جلسه کنکور چه باید بکنند.

داوطلب کنکور و حتی خانواده‌های کنکوری‌ها می‌خواهند بدانند که در این روزهای پایانی چه باید بکنند و این روزها را چگونه باید بگذرانند.

منصور سعیدی مشاور آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس در این زمینه گفت: داوطلبان عزیز کنکور یادشان باشد که استرس خود را سرکوب نکنند یا بهتر بگویم برای داشتن استرس خودشان را سرزنش نکنند، چرا که داشتن استرس برای چنین آزمونی اصلا بد نیست و حتی مسأله تعجب‌برانگیزی هم نیست و کاملا طبیعی است، بنابراین از داوطلبان کنکور می‌خواهم که از استرس خود نترسند.

وی افزود: داشتن استرس برای داوطلبان می‌تواند حتی خوب باشد چرا که به آن‌ها در جدی گرفتن آزمون کمک می‌کند اما داوطلب کنکور باید بتواند این استرس را کنترل کند تا مانع روند عادی مطالعاتش نشود.

سعیدی اظهار داشت: به داوطلبان کنکور توصیه می‌کنم از حالا به خودشان القا کنند که لازم نیست به تمام سوالات پاسخ دهند بلکه باید از سوالاتی که به گزینه‌های آن مشکوک هستند به راحتی عبور کنند، بدون آنکه استرس بگیرند، داوطلبان باید بدانند که رقیبان‌شان هم قطعا به تمام سوالات پاسخ صحیح نمی‌دهند.

مشاور کنکور اظهار داشت: در این چند روز باقیمانده، داوطلبان کنکور باید فقط به جمع‌بندی فکر کنند و آنچه مطالعه کردند را جمع بندی کنند و به آنچه فرصت نکردند تا مطالعه کنند اصلا فکر نکنند.

وی درباره عملکرد والدین در این چند روز پایانی گفت: خانواده داوطلبان باید بدانند که حتما در این چند روز دور هم جمع شوند و با هم فیلم ببینند و خاطرات خوش تعریف کنند، لازم نیست اصلا درباره کنکور در این جمع‌ها صحبت شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار