کد خبر: 1167490
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای تبرئه واشنگتن از غائله واگنر با همتای روسیه‌ای خود تماس گرفته است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، یک رسانه آمریکایی گزارش داده ویلیام برنز، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با همتای روسیه‌ای خود تماس گرفته و به وی اطمینان خاطر داده واشنگتن در ماجرایشورش واگنر نقش نداشته است. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال گزارش داد ویلیام برنز بعد از شورش ناکام فرمانده گروه واگنر در پیامی به همتای روس خود تأکید کرد که آمریکا هیچ نقشی در این رویداد نداشته است. 

جمعه هفته گذشته (۲۳ ژوئیه/ ۳ تیرماه) «یوگنی پریگوژین»، فرمانده گروه نظامی خصوصی واگنر که متحد روسیه در جنگ علیه اوکراین است اعلام کرد از سوی ارتش روسیه هدف حملات موشکی قرار گرفته است. 

پریگوژین در پی این اتفاق اعلام کرد که خواستار برگزاری یک «راه‌پیمایی عدالت» است و به همراه نیروهایش پیشروی به سمت مسکو را آغاز کرد. 

یک روز بعدتر، ماجرای اختلافات با مداخله «الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور بلاروس فیصله پیدا کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه سه راه را پیش روی واگنر گذاشت: ملحق شدن به وزارت دفاع روسیه، نقل مکان به بلاروس یا انحلال. پریگوژین روز ۲۴ ژوئیه با عقب‌نشینی موافقت کرد و نیروهایش را از شهر روستوف به عقب هدایت کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار