کد خبر: 1166680
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۱
کوچک‌ترین و بزرگ‌ترین زائر ایرانی اعزام شده به حج تمتع امسال که یک نوزاد شیرخوار ۱۰ ماهه و ویک پیرمرد ۱۱۱ ساله هستند، امروز دوشنبه روانه صحرای عرفات و سرزمین منا شدند تا مناسک حج خود را به جای آورند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، کوچک‌ترین زائر حج تمتع امسال «فریما شاهی» متولد ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ از شهرستان سیرجان استان کرمان و شیعه است، در حالی که بزرگ‌ترین زائر، «مصطفی محمدزاده» متولد ۴ خرداد ۱۲۹۱ از روستای تاژان شهرستان بانه استان کرمان و اهل سنت است.

اختلاف سنی این دو نفر فاصله ۱۱۰ ساله میان زائران ایرانی حج تمتع را در سال جاری نشان می‌دهد.

محمدزاده بامداد امروز با اتوبوس‌های انتقال حجاج ایرانی به سرزمین منا رفت تا مطابق احکام اهل سنت، از آنجا راهی سرزمین عرفات شود؛ شاهی نیز که با پدر و مادرش در حج تمتع بسر می‌برد، عصر امروز با اتوبوس به صحرای عرفات خواهد رفت تا فردا سه‌شنبه، همراه با ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار حاجی از کشور‌های مختلف، روز عرفه را در صحرای عرفات بیتوته کنند.

آن‌ها سپس به مشعر رفته و پس از آن، صبح چهارشنبه (دهم ذی‌الحجه مطابق با تقویم عربستان) همزمان با عید سعید قربان در سرزمین منا خواهند بود تا با رمی جمرات (سنگ زدن به شیطان)، حلق و تقصیر (تراشیدن و کوتاه کردن مو) و قربانی کردن گوسفند، مناسک حج تمتع خود را کامل کنند.

امسال ۸۷ هزار و ۵۴۱ زائر ایرانی به سرزمین وحی رفته‌اند تا مناسک حج تمتع را به جای آورند. میانگین سنی این افراد، حدود ۶۰ سال است و ۲۳۰۰ تن از آنان بیش از ۸۰ سال سن دارند.

سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای، ضمن آرزوی توفیق برای همه زائران ایرانی در انجام مراسم معنوی حج، برای کوچک‌ترین و مسن‌ترین زائر ایرانی نیز سلامتی و تندرستی و توفیق انجام مناسک حج را از خداوند متعال مسالت کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار