کد خبر: 1166615
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸
در خیابان‌های مکه مکرمه بویژه مسیرهایی که منتهی به محل عبور زائران به سمت مشاعر منتهی می‌شود از امروز دوشنبه تدابیر ویژه ترافیکی به اجرا درآمده است.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، از صبح امروز دوشنبه با آغاز عزیمت زائران اهل سنت به سرزمین منا، تدابیر ویژه ترافیکی در مکه مکرمه از سوی پلیس به اجرا گذاشته شده است. مسدود بودن مسیرهای منتهی به محل حرکت زائران و جلوگیری پلیس از حرکت خودروها در این محدوده‌ها حجم بار ترافیکی مکه مکرمه را در برخی نقاط افزایش داده است.

تصاویری از شروع حرکت زائران به سمت سرزمین منا و عرفات

شمار افراد پلیس عبور و مرور مکه در نقاط شلوغ افزایش یافته تا با کنترل حرکت خودروها، مسیر انتقال زائران به مشاعر با ترافیک کمتری مواجه شود.

تصاویری از شروع حرکت زائران به سمت سرزمین منا و عرفات

حرکت صدها هزار زائر اهل تسنن صبح امروز از مکه مکرمه به سمت سرزمین منا برای انجام اعمال روز «ترویه» آغاز شده و بسیاری از زائران با پای پیاده در حال حرکت به سمت منا هستند.

عملیات انتقال حدود ۱۰ هزار زائر اهل تسنن کشورمان نیز از صبح امروز با اتوبوس‌های حمل و نقل ترددی به سمت سرزمین منا شروع شده و به این ترتیب، مرحله نخست عملیات ترددی آغازشده است. فرایند انتقال زائران اهل سنت ایران با ۷۱ دستگاه اتوبوس در ۳ رد (مسیر رفت و برگشت) صورت می‌پذیرد.

تصاویری از شروع حرکت زائران به سمت سرزمین منا و عرفات

به گفته حمید آذرپی مدیر حمل و نقل عملیات حج تمتع ۱۴۰۲، از عصر امروز (هشتم ذی الحجه) نیز عملیات انتقال زائران شیعه به سرزمین عرفات آغاز می‌شود که این عملیات تا نیمه شب نهم ذی الحجه به طول خواهد انجامید.

کار انتقال بیش از ۷۰ هزار زائر شیعه ایرانی با ۵۵۰ دستگاه اتوبوس ترددی در ۳ رد (مسیر رفت و برگشت) صورت می‌گیرد تا فردا در کنار جبل الرحمه نوای دلنشین دعای عرفه را زمزمه کنند.

تصاویری از شروع حرکت زائران به سمت سرزمین منا و عرفات

مرحله دوم حمل و نقل ترددی قرار است صبح روز نهم ذی الحجه (فردا سه شنبه) انجام شود که شامل عملیات انتقال زائران اهل سنت از منا به عرفات است.

ایام تشریق مطابق تقویم از هشتم ذی الحجه تا سیزدهم ذی الحجه در مشاعر مقدسه (عرفات، مشعر و منا) انجام می‌شود.

تصاویری از شروع حرکت زائران به سمت سرزمین منا و عرفات

 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار