کد خبر: 1166598
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
دولت استرالیا گفته است که قصد دارد بسته کمک 74 میلیون دلاری که شامل مهمات و خودروهای نظامی می شود، در اختیار اوکراین قرار دهد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، دولت استرالیا امروز (دوشنبه) اعلام کرد که ۷۴ میلیون دلار آمریکا کمک نظامی و بشردوستانه در اختیار اوکراین قرار خواهد داد که شامل ۷۰ خودروی نظامی و مهمات می‌شود.

استرالیا از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، علاوه بر ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین در برنامه آموزش نظامیان این کشور برای نبرد با روسیه نیز مشارکت داشته است.

پیش از این گزارش شده بود که استرالیا بیش از 500 هزار دلار کمک نظامی از  جمله حدود 30 خودروی زرهی در اختیار اوکراین قرار داده است.

بنا بر گزارش شبکه سی ان ان، اقدام جدید دولت استرالیا برای کمک به اوکراین درست یک روز پس از بحران داخلی موقت روسیه که شبه‌نظامیان «واگنر» باعث آن بوده‌اند صورت گرفته است.

با این‌حال، «آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا گفته است که تعهدات جدید کشورش در قبال اوکراین مدتی است که برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: «استرالیا در عزم خود برای محکوم کردن و مخالفت با اقدامات روسیه و کمک به اوکراین در رسیدن به پیروزی تزلزل‌ناپذیر است».

بر اساس این گزارش، تعهد جدید استرالیا، مجموع حمایت این کشور از اوکراین از فوریه گذشته تاکنون را به 790 میلیون دلار استرالیا می‌رساند اما ظاهراً این کشور آن‌طور که انتظار می‌رفت قصد ارسال جنگنده به اوکراین را در حال حاضر ندارد.

دولت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با طرح این ادعا که حمله روس‌ها علیه کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند اما با وجود ارسال تجهیزات گسترده از سوی کشورهای غربی برای اوکراین، بسیاری از کارشناسان احتمال پیروزی این کشور در نبرد با روس‌ها را ناچیز ارزیابی می‌کنند.

علی‌رغم درخواست‌های مکرر اوکراین از کشورهای غربی برای ارسال جنگنده برای نبرد با روسیه، هنوز بسیاری از متحدان غربی کی‌یف حاضر نشده‌اند که به این کشور جنگنده بدهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار