کد خبر: 1166372
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸
نخست‌وزیر هند که عازم قاهره شده، مورد استقبال رئیس‌جمهور مصر قرار گرفته و با او درباره راه‌های گسترش همکاری و توسعه مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کرد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر، امروز یکشنبه (۲۵ژوئن) در کاخ اتحادیه قاهره از «نارندرا مودی»، نخست‌وزیر هند استقبال و با وی گفت‌وگو کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، «احمد فهمی»، سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر اعلام کرد که السیسی و مودی در سطح سران باهم گفت‌وگو کرده و طی آن بر تمایز روابط مشترک تاریخی بین دو کشور دوست تاکید کردند.

آن‌ها همچنین بر تعهد متقابل برای دستیابی به افق‌های گسترده‌تر همکاری در زمینه‌های مختلف به ویژه با افزایش دیدارهای متقابل بین مقامات ارشد دو کشور تاکید کردند. 

سفر نخست‌وزیر هند به مصر پس از سفر السیسی در راس هیاتی سیاسی به دهلی نو در ژانویه سال گذشته و مصادف با هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین مصر و هند انجام می‌شود. نخست‌وزیر هند روز گذشته، شنبه (۲۴ژوئن) به دعوت السیسی، رئیس‌‌جمهور مصر در یک سفر رسمی وارد قاهره شد و در فرودگاه مورد استقبال «مصطفی مدبولی»، همتای مصری خود قرار گرفت.

در دیدار بین السیسی و مودی در قاهره، راه‌های تقویت روابط مشترک دوجانبه در بسیاری از زمینه‌ها به ویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. حوزه پزشکی و صنایع داروسازی، سرم‌ها و واکسن‌ها هم محور دیگر رایزنی‌ها بین رئیس‌جمهور مصر و نخست‌وزیر هند بوده است.

السیسی و مودی حوزه‌های آموزش عالی، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر از جمله هیدروژن سبز، گردشگری و فرهنگ را با هدف انجام پروازهای مستقیم بین قاهره و دهلی نو مورد بحث و بررسی قرار دادند؛ علاوه بر آن، افزایش حجم مبادلات تجاری، تبادل کالاهای راهبردی بین دو کشور و همچنین توسعه سرمایه‌گذاری هند در مصر طی مراحل بعدی، از موضوعات دیگر رایزنی‌های دو طرف بوده‌اند.

این خبر در حالی منتشر شده که ریاست جمهوری مصر روز جمعه خبر داد دیدار دوستانه‌ای بین «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان در پاریس و در حاشیه نشست «پیمان مالی جدید جهانی» صورت گرفته است.

به گفته سخنگوی ریاست جمهوری مصر، السیسی و بن‌سلمان همچنین در مورد بسیاری از پرونده‌های مسائل عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی داشته‌اند. آن‌ها توافق کرده بودند که به تلاش‌های مستمر خود برای حمایت از اقدامات مشترک جهان عرب، کمک به حل بحران‌ها و تحکیم پایه‌های ثبات، امنیت و توسعه در منطقه ادامه دهند؛ به گونه‌ای که منافع ملت‌ها و توانمندی‌های آن‌ها حفظ شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار