کد خبر: 1166099
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق، بعدازظهر امروز (شنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای عراقی توانسته‌اند گروهی از تروریست‌های داعشی را از پای درآورند.

طبق گزارش خبرگزاری عراق (واع)، این مرکز با بیان اینکه طبق دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق عملیات تعقیب و گریز عناصر داعشی همچنان در عراق ادامه دارد، اعلام کرد: «جنگنده‌های اف-۱۶ عراق توانستند یک گروه تروریستی از عناصر تروریستی داعش را از پا درآورند.»

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق اضافه کرد این عملیات براساس اطلاعات واحد «الصقور» (بازها) در وزارت اطلاعات و تحقیقات فدرال عراق و همچنین پس از رصد تحرکات عناصر داعشی در روستای «الرفیعی» از توابع بخش الرشاد در استان کرکوک (شمال) انجام شده است.

طبق این بیانیه، ساعاتی پس از حمله هوایی و با هماهنگی نیروی هوایی و زمینی عراق، گروهی از نیروهای عراقی به منظور بررسی محل حمله به منطقه اعزام شدند و اجساد تروریست‌های داعشی را یافتند.

یکی از تروریست‌های کشته‌شده با خود کمربند انتحاری به همراه داشت؛ اما با تلاش کارشناسان عراقی این بمب خنثی شد.

نیروهای تیپ ۱۵ و ۶۳ سازمان الحشد الشعبی در استان کرکوک نیز به‌تازگی در یک عملیاتی ویژه سه تروریست داعشی را به دام انداختند. این تروریست‌ها دو هفته پیش در حمله به یکی از مقرهای ارتش عراق دست داشتند.

 این حمله در نزدیکی روستای «تل الورد» در منطقه «الدبس» استان کرکوک رخ داد و تروریست‌های داعشی از سلاح‌های سبک و نیمه‌سنگین استفاده کردند و مقر نیروهای پلیس فدرال را به رگبار بستند. در این اقدام تروریستی سه نظامی کشته و سه سرباز دیگر نیز زخمی شدند.

شرایط امنیتی استان کرکوک در هفته‌های اخیر موجب شد تا یک هیأت امنیتی به ریاست «عبدالامیر یار الله» رئیس ستاد کل ارتش عراق در ۲۹ خرداد وارد این استان شود. هدف از این سفر، ارزیابی وضعیت امنیتی استان و استقرار نیروهای امنیتی در آن عنوان شده بود.

به رغم‌ آنکه دولت عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷ از آزادی تمامی مناطق اشغالی به دست تروریست‌های داعش خبر داده است، با این وجود، بقایای داعش در قالب هسته‌های کوچک در مناطق صعب‌العبور و عمدتا در استان‌های دیالی، الانبار، صلاح‌الدین و نینوی مخفی شده‌اند و هر از گاهی دست به عملیات تروریستی علیه نیروهای نظامی و مردم عادی می‌زنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار