کد خبر: 1165046
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۷
آیت الله بهجت(ره) می‌فرمود: خیال نکنید آن‌ها (قاتلان امام جواد علیه‌السلام) از جهنم آمده بودند و ما از بهشت، و این کارها از ما دور است!

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، تحلیل ماجرای شهادت امام جواد (ع) در بیان علمای دینی و دانشمندان اسلام خیر و برکتی دارد که بسیاری از مردم سرگردان در دنیا را به خود آورده و به راه راست هدایت می‌کند. این طور است که باید نکات ارزشمند در اتفاقات بزرگ تاریخ اسلام را بازگو و بازنشر کرد تا هر کسی به قدر استعداد و ظرفیت خود، بهره‌ای از دانش هستی بردارد و بداند اگر به حال خود واگذار شود و به تربیت و اصلاح مدام خود نپردازد، دور نیست که به سرنوشت قاتلان و جانیان بزرگ تاریخ مثل قاتلان اهل بیت علیهم‌السلام مبتلا شود.

خبرگزاری تسنیم به مناسبت شهادت جانسوز حضرت امام جواد (ع) به بخش‌هایی از سخنان آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت رحمة الله علیه پرداخته است. لازم به توضیح است که سخنان این عالم وارسته و مرجع بزرگ شیعیان جهان، به تأیید دفتر معظم‌له رسیده است.

بیان واقعه شهادت امام جواد (ع) توسط آیت‌الله بهجت(ره)

جائر(ابن ابی دؤاد) پیش خلیفه وقت (معتصم عباسی) آمد و گفت: «[چون] من نمک خلیفه را خورده‌ام، نباید بر خلیفه خیانت کنم. به شما می‌گویم [آیا شما] اقوال تمام علما را کنار گذاشتید و قول این اسود (کنایه توهین‌آمیز به امام جواد علیه‌السلام) را بر همه مقدم داشتید و حال آنکه شَطری (بخشی) از این امت او را امام می‌دانند نه شما را؟» عمده [سخن او هم] این [قسمت] است.

[خلیفه به او گفت]: راست می گویی؟ گفت: بله.

[خلیفه] به قوم و خویش خود، ام‌الفضل -که از دربار ماهیانه داشت- سفارش کرد که او را مسموم کنید.[ام‌الفضل] کارش را که کرد گاهی به گریه می‌افتاد. [حضرت جواد فرمود]: چرا گریه می کنی؟! [بدان که خداوند] تو را به دردی مبتلا می‌کند که هیچ راهی برای معالجه‌اش نیست، [و لذا ام‌الفضل] تمام ثروتش را خرج کرد، [اما] خوب نشد.

[ام‌الفضل] از امام جواد سلام‌الله‌علیه اولاد نداشت [و حضرت] از [همسر دیگرش که از] اولاد عمار یاسر [بود] یک ذرّة (یعنی فرزند) داشت.

بالاخره [ام‌الفضل] کاری کرد که امام آن شربت را میل فرمود.[امام جواد علیه‌السلام] به او گفت: تو گریه می‌کنی؟

- حالا او را کشتی، چرا او را از بالای بام پایین انداختی و [جسم مبارک امام جواد علیه‌السلام] سه روز روی زمین ماند؟

خیال نکنید آن‌ها از جهنم آمده بودند و ما از بهشت، و این کارها از ما دور است! تمام این خیال‌ها سبب این کار می‌شود.

اوج "شفقت و دلسوزی برای مردم" در سبک زندگی حضرت عباس (ع) + فیلم

مخالفین ائمه علیهم‌السلام، مخالف علم و عقل هستند

الحمدلله واضح و آشکار است که مخالفین ائمه اطهار علیهم‌السلام مخالف علم و عقل هستند.

هر جای دنیا اگر شخصی بود که مانند حضرت امام جواد علیه‌السلام هزاران مسأله علمی را در یک مجلس حل می‌کرد و جواب صحیح می‌داد، به او جایزه می‌دادند، نه اینکه به او حسد بورزند و با او دشمنی کنند و سرانجام او را بکشند.

امام جواد(ع) در راه علم کشته شد

در حقیقت امام جواد علیه‌السلام در راه علم کشته شد، زیرا اگر می‌گفت من عالم نیستم کارش نداشتند.

از روی تقیه هم حاضر نبود اظهار کند، ولی مجبورش کردند تا اظهار کرد و جواب داد، و همان اظهار علم و فضل باعث حسد و کینه و دشمنی با او، و سرانجام منجر به قتل او گردید. در حقیقت فضل و علم را از بین بردند و به قتل رساندند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر