کد خبر: 1164177
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
عبدالکریم میراسدی‌

نمی‌دانم چرا این روز‌ها که وضعیت اقتصادی کشور رو به بهبودی نهاده و بحث‌هایی در خصوص توافق احتمالی دولت سیزدهم با غرب بر سر برنامه هسته‌ای ورفع تحریم‌ها برسرزبان‌ها افتاده عده‌ای در داخل اینقدر عصبانی وبرآشفته شده اند؟


انگار دولت رئیسی با این سیاست خارجی موفق خود چوب در لانه زنبور‌ها چرخانده ودولت مردان سابق ازرئیس اش گرفته تا وزیر امورخارجه ورئیس بانک مرکزی ناگهان از خواب بیدار شده و به میدان مبارزه آمده اند تا اثبات کنند ما هم توافق کردن وآشتی بلد بودیم، اما موجودات فرا زمینی مانع آن شدند؟!


این درحالی است که دولت مردان سابق با اختیارات تام از سوی نظام، بی سابقه‌ترین دیدار‌ها را در طول چهار دهه عمر انقلاب اسلامی با غربی‌ها داشته اند. کاری با مذاکرات پنهان نداریم، اما اولین مذاکره با آمریکایی‌ها با مک فارلین به رهبری مرحوم اکبرهاشمی رفسنجانی و واسطه گری وسفیری حسن روحانی انجام گرفت، دومین ملاقات بی سابقه گفتگوی تلفنی حسن روحانی با باراک اوباما در نیویورک انجام گرفت وسومین تماس مستقیم با آمریکایی‌ها قدم زدن عاشقانه محمدجواد ظریف با وزیرخارجه آمریکا جان کری دروین بود.


آری این آقایان با اختیارتام رفتند گفتگوکردند، خندیدند وتوافق هم کردند ودرپایان مذاکرات رئیس دولت تدبیر و امید به ملت از تریبون رسمی دولت اعلام کردند از فردا تحریم‌ها برداشته خواهد شد وبعدازآن هم مراسم روبوسی و نشان قهرمان ملی وبسته‌های سکه به مذاکره کنندگان اهداء شد.


واقعا فارغ ازجناح وگرایش سیاسی همه ازته دل ازاین خبرخوش رئیس دولت اصلاحاتی تدبیر وامید و وزیرخارجه اش خوشحال بودیم.


اما هفته ها، ماه‌ها وسال‌ها گذشت خبری از رفع تحریم‌ها که نبودهیچ، تحریم‌ها بیشتر هم شدند. با این حال بازهم کسی چیزی نگفت تا اینکه رئیس دولت تدبیر و امید، وزیرخارجه ورئیس بانک مرکزی اش زبان به شکوه وگلایه علیه غربی‌ها گشودند و خودشان اعتراف کردند طرف مقابل به ما نارو زده و به تعهدات خود عمل نکرده است.


حال باید ازدولت مردان سابق پرسید چرا دنبال مقصر برای ناکامی وشکست‌های خود می‌گردید؟


چرا این روز‌ها نسبت به موفقیت‌های دولت انقلابی آیت الله رئیسی حتی ازغربی‌ها هم عصبانی‌تر هستید؟


چرا نمی‌خواهید قبول کنید که با دروغ و ریاکاری نمی‌شود کشور را اداره کرد؟


چرا نمی‌خواهید قبول کنید که در سایه اقتداروتوان دفاعی است که دشمن به پای میز مذاکره کشیده می‌شود؟


چرا با افکار کودکانه علت شکست خود دربرجام را شعار نوشته شده بربدنه موشک میدانید؟


شما که این روز‌ها شاهد بودید دراوج مذاکرات موشک هایپرسونیک تست شد. چرا نمی‌خواهید قبول کنید که آمادگی دفاعی نیرو‌های مسلح وچنگ ودندان نشان دادن به دشمن غدّار ربطی به مذاکرات سیاسی ندارد؟


چرا نمی‌خواهید قبول کنید که صداقت دُرگرانب‌ها وگم شده بین ملت و دولت طی سالیان گذشته بوده است؟


آقایان محترم واقعیت این است که ملت ایران گرسنه وتشنه صداقت و شفافیت هستند نه مرغ مسما ونان بربری!


راز تحمل نابسامانی‌های معیشتی و اقتصادی وتورم کمرشکن این روز‌ها توسط ملت ایران چه می‌تواند باشد جز اینکه مردم می‌بینند آقای رئیسی صادقانه برای رفع موانع و مشکلات کشورشبانه روز تلاش می‌کنند؟


به دولت مردان سابق توصیه می‌کنم که بگذارید دولت آقای رئیسی کارش را بکند تمام موفقیت‌های این دولت وهرگونه توافق برجامی وغیربرجامی هم حاصل شود به نام وکام شما، فقط بگذارید مردم ایران راحت زندگی کنند.


مهم نیست که دولت حسن روحانی یا ابراهیم رئیسی گره از مشکلات معیشتی مردم باز کنند مهم لبخندی است که برلبان ملت بنشیند وباعث وبانی این لبخند هرکس می‌خواهد باشد؛ بنابراین به دولت مردان سابق توصیه می‌شود نیازی به این همه عصبانیت و دنبال مقصرگشتن برای توجیه اشتباهات گذشته خود نیست، آرامش خود را حفظ کنید و دولت را درحل مشکلات کشور ورفع تحریم‌ها یاری کنید باشد که ذخیره ای برای دنیا وآخرت شما باشد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار