کد خبر: 1163912
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
سازمان حشد الشعبی عراق همزمان با سالروز تأسیسش، برای اولین بار از یک فروند پهپاد تهاجمی رونمایی کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، سازمان حشد الشعبی عراق امروز برای نخستین بار پهپاد تهاجمی M ۶ خود را رونمایی کرده است.

به نوشته العالم، ظهور و بروز ظرفیت‌ها و توانمندی‌های پهپادی پیشرفته بر کیفیت تسلیحات آن‌ها افزوده است و دستیابی به این توانمندی و افزوده کیفی تسلیحاتی الحشد، تهدیدی صریح و روشن برای پایگاه‌های تسلیحاتی نظامی دشمنان عراق از جمله گروه‌های تروریستی و نیرو‌های اشغالگر آمریکایی است.
رونمایی پهپاد تهاجمی M ۶ با نهمین سالروز تأسیس سازمان حشد الشعبی عراق همراه شد.

دیروز (سه شنبه) عراقی‌ها نهمین سالروز تأسیس سازمان «حشد الشعبی» (بسیج مردمی) را که مصادف با صدور فتوای جهاد کفایی آیت الله سید علی سیستانی از مراجع عالیقدر شیعه در سال ۲۰۱۴ در مبارزه با گروه تروریستی - تکفیری داعش است، جشن گرفتند.

حشد الشعبی از نیرو‌های نظامی عراق و بخشی از نیرو‌های مسلح این کشور هستند که تحت فرماندهی فرمانده کل نیرو‌های مسلح قرار دارند و حدود ۶۷ گروه تشکیل شده است.

حشد الشعبی پس از صدور فتوای جهاد کفایی از سوی مرجع عالیقدر آیت الله سید علی سیستانی پس از سیطره گروه تکفیری «داعش» بر مناطق وسیعی از استان‌های عراق تشکیل شد.

قانون تشکیل سازمان این نیروی نظامی مردمی در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۶ با رأی اکثریت نمایندگان در مجلس عراق تصویب شد.

حشد الشعبی فعالیت خود را ۱۳ مارس ۲۰۱۴ پس از دیدار «نوری المالکی» نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح وقت عراق با فرماندهان تیپ‌های مسلح آغاز کرد و پس از آن گردان‌های این سازمان نظامی به فلوجه اعزام شدند تا از بغداد، سامرا و مناطق غرب عراق محافظت کنند.

پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار